سه شنبه 30 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازگشايی سفارت انگليس تا ۸ روز آينده، عمان حافظ منافع ايران در کانادا شد

مهر ـ سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: کارداران غيرمقيم ايران و انگليس تا ۸ روز آينده از سوی دو کشور تعيين می شوند و با تعيين کاردار سفارتخانه ها بازگشايی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر مرضيه افخم امروز سه شنبه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در اين باره که اعلام شده که نمايندگان انگليس پس از ژنو به تل آويو رفته اند و طرح پيشنهادی ايران را در آنجا گزارش داده اند و آيا اين امر مغاير با توافق صورت گرفته نبوده و واکنش ايران به اين موضوع چيست؟ بيان کرد: کاری که انجام شده در تداوم اقدامات و روش هايی بود که در مذاکرات قبلی انجام شده، ما نسبت به حفظ مذاکرات از آسيب ها و خدشه ها و دخالت هايی که انجام می دهند به آنها هشدار داديم.

وی تصريح کرد: اميدواريم با هوشمندی مذاکره کنندگان مسير مذاکرات که از سوی دو طرف با خوش بينی از آن ياد شده حفظ شود و با هوشياری آنها دخالت ها تاثيری بر روند مذاکرات نگذارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره نشست کارشناسی ايران و ۱+۵ که قرار است پيش از نشست ژنو برگزار شود، گفت: در نشست ژنو تفاهم شد تا قبل از برگزاری دور بعدی مذاکرات گروه کارشناسی نشستی داشته باشد، در خصوص زمان و مکان اين نشست هنوز تصميم گيری نشده، تماس ها در جريان است، ديدار کارشناسان با فاصله زمانی قبل از مذاکرات خواهد بود که نتايج به طور منظم به مقامات عاليرتبه منتقل می شود.

وی همچنين درباره تعيين کاردار غيرمقيم از سوی ايران و انگليس اظهار داشت: پيرو مذاکرات وزيران امور خارجه در نيويورک و تماس ها بين دو کشور تفاهم شد که بحث تعيين کاردار غيرمقيم به منظور احيا و از سرگيری روابط تنظيم شود.

افخم با بيان اينکه کارداران غيرمقيم تا ۸ روز آينده از سوی دو کشور تعيين می شوند، اظهار داشت: تعيين کاردارها نيازمند مراحل تعيين سفير نيست و آنها در پايتخت ها به طور ثابت مستقر نمی شوند و به اين ترتيب با فعاليت کاردارها سفارتخانه ها نيز بازگشايی می شود و بحث حافظ منافع تمام خواهد شد و تهران و لندن روابط خود را ادامه می دهند.

وی ادامه داد: استقرار کاردار غيرمقيم به مفهوم استقرار ثابت نيست و با تعيين کاردار غيرمقيم بازگشايی سفارت انجام می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سخنگوی وزارت خارجه همچنين اعلام کرد: در پی مبادله يادداشت هايی بين ايران و کانادا جمهوری اسلامی ايران موافقت خود را با تعيين عمان به عنوان حافظ منافع ايران در کانادا و تعيين ايتاليا به عنوان حافظ منافع کانادا در ايران اعلام کرد و بر اين اساس حفاضت از اموال و منافع جمهوری اسلامی ايران و انجام مکاتبات به اين صورت دنبال خواهد شد.

وی همچنين زمان سفر اخضر ابراهيمی نماينده سازمان ملل در امور سوريه به ايران را شنبه هفته آينده اعلام کرد و گفت : ابراهيمی در اين سفر با مقامات جمهوری اسلامی ايران ديدار خواهد داشت .

افخم در پاسخ به اين سوال که آيا پيش از مذاکرات ايران و ۱+۵ در ژنو طرح پيشنهادی ايران در اختيار مقامات عالی رتبه از جمله مقام معظم رهبری قرار گرفته بود و ايشان در جريان محتوای طرح بودند، بيان کرد: مذاکرات جمهوری اسلامی ايران و گروه ۱+۵ به طور کاملاً هماهنگ با مقامات عالی کشور قرار داشت، طبعاً اين هماهنگی از طريق رئيس جمهور و مقام معظم رهبری نيز انجام می شود و همه چارچوب ها و سياست گذاری های کلان در شورای امنيت ملی تصويب می شود.

وی در پاسخ به سوال ديگری در اين باره که فشارها و بازی های سياسی چه تاثيری در مذاکرات هسته ای ايران خواهند گذاشت اظهار داشت: نبايد فضاسازی های داخلی را در چارچوب بحث های جناحی بزنيم، همه حرکت های کلان موافقان و مخالفانی دارند و حتی کسانی که نقد داشتند نيز به دنبال تامين منافع ملی هستند، در همين چارچوب و اهداف دولت با سعه صدر نقدها را می شنود و اميدواريم فضا به سمت اجماع ملی پيش برود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: بهترين موضع در برابر مذاکره کنندگان موضع اجتماعی است که راه را بر فتنه ها می بندد، ما اميدواريم نقدها واقع بينانه باشد و نه نقدی با خوش بينی افراطی و نه بدبينی افراطی صورت گيرد چرا که چنين نقدهايی کمک کننده نيست و بايد در مسير واقع بينی، صبر و همراهی با تيم مذاکره کنند پيش برويم و همه طيف ها بايد در مسير منافع ملی کشور باشند.

وی در خصوص دعوت ايران به مذاکرات ژنو ۲ بيان کرد: در مورد بحث ژنو ۲ تغييری در روند ايجاد نشده، خبرسازی های متفاوتی انجام می شود، ما مواضع خود را اعلام کرديم و خواهان حل و فصل موضوع سوريه از طريق سياسی هستيم. در عين حال برای حضور در ژنو ۲ هيچ پيش شرطی را نمی پذيريم و اگر جمهوری اسلامی ايران دارای اين نقش است که برای رسيدن به راه حل سوری- سوری می تواند نقشی را ايفا کند تعيين پيش شرط کمک کننده نيست.

افخم همچنين درباره آخرين اخبار ديپلمات ربوده شدن ايرانی در يمن بيان کرد: طبق آخرين اطلاعات وضعيت جسمی ايشان خوب است. از دولت يمن می خواهيم براساس کنوانسيون های بين المللی به مسئوليت های خود عمل کند، هيات های پيگيری موضوع را دنبال می کنند و ما نيز با حساسيت مساله را دنبال می کنيم. تماس هايی به دولت يمن داشته ايم و اميدواريم که اين مساله به آزادی ايشان بيانجامد.

وی درباره خروج عربستان از عضويت شورای امنيت و احتمال ورود کويت به شورای امنيت اظهار داشت: اخباری مبنی بر اينکه دولت عربستان انصراف خود را اعلام کرده است منتشر شده، اين پروسه بايد به صورت رسمی طی شود و تصميمی است که در چارچوب مسايل سياسی از سوی دولت عربستان صورت گرفته است. ما نيز نسبت به سياست های تبعيض آميز شورای امنيت همواره نگرانی های خود را اعلام کرده ايم.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنين درباره بی حرمتی های رژيم صهيونيستی به مقدسات اديان اظهار داشت: رژيم صهيونيستی به اقدامات تجاوزگرانه خود ادامه می دهد ما ضمن محکوم کردن اين اقدامات اعتراض خود را اعلام کرديم و مجامع بين المللی را نسبت به اين موضع حساس کرده ايم و اميدواريم با تحرک مجامع بين المللی از جمله سازمان همکاری های اسلامی سريعتر اقدامی برای اين روند صورت گيرد.

وی در پاسخ به اين سوال که گفته شده رئيس هيات تيم مذاکره کننده کارشناسی ايران آقای بعيدی نژاد است و ۴ يا ۵ نفر کارشناسان حقوقی و اقتصادی در اين تيم حضور دارند، اظهار داشت: قرار است ايران و آژانس۶ آبان ماه جلسه ای داشته باشند، صحبت هايی است که جلسه کارشناسی بعد از آن باشد که پس از نتيجه اعلام می شود. همچنين پيش بينی شده که گروه کارشناسی از ايران حضور داشته باشند اين موضوع به نهادهای رسمی اعلام شده که نفرات خود را در زمينه کارشناسی به ويژه در بحث بيمه و بانک معرفی کنند که با تعيين زمان دقيق اين موضوع نيز اعلام خواهد شد.

افخم در پاسخ به سوال ديگری در اين باره که رئيس هيات پارلمانی سوسياليست های اتحاديه اروپا گفته است که اتحاديه اروپا قرار است در ايران دفتری داير کند بيان کرد: جمهوری اسلامی ايران يک کشور مهم منطقه ای است که در روندهای منطقه ای و بحران های منطقه ای و بين المللی نقش بسزايی داشته و طرف های مقابل همواره به اين موضوع توجه داشته اند. موضوع ايجاد يک دفتر که از سوی رئيس هيات پارلمان اروپا مطرح شده در صورتی که رسماً مطرح شود اين موضوع را مورد بررسی قرار می دهيم و جمع بندی خود را اعلام می کنيم.

وی درباره ارزيابی از مذاکرات ژنو گفت: مذاکرات ژنو همان طور که در پايان هم طرف های مذاکره کننده نظرات خود را بيان کردند حاوی يک نقطه نظر مشترک بوده و اکنون مسيری برای انجام گفتگوها شکل می گيرد که می تواند يک مسير مشترک باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: بر اين اساس مديريت اختلاف ها و راهکار کم کردن اختلافات فراهم می شود و لذا سعی می کنيم واقع بينانه برخورد کنيم . مذاکرات ژنو از اين جهت سازنده بود.

افخم تصريح کرد: ما اميدواريم مذاکرات مبتنی بر اراده سياسی با جديت تداوم يابد و نگرانی های دو طرف برطرف شود و حقوق ايران در داشتن فناوری صلح آميز هسته ای حفظ شود و در راستای لغو تحريم ها حرکت کنيم.

وی خاطرنشان کرد: بايد نقشه و صحنه تعريف شود و هدف مشترک نيز مشخص شود. بر اساس هدف مشترک و گام های اول و آخر تعريف می شود و در اين مسير مبتنی بر برنامه تنظيم شده طرفين گامها را بر می دارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: اميدواريم اين مسير به دور از تبعات منفی و حاشيه سازی طی شود. بدخواهانی هستند که نمی خواهند توافقی حاصل شود و شاهد هستيم که بعد از پايان مذاکرات تبليغات منفی از سوی رژيم صهيونيستی شکل گرفته و اميدواريم مسير مذاکرات به دور از فشارهای سياسی در يک فضای سالم ادامه يابد. نيازمند اراده جدی طرف مقابل از هر گونه خدشه که می تواند اين مسير را تحت الشعاع قرار بدهد هستيم.

وی درباره اظهارات وزير امور خارجه آمريکا مبنی بر اينکه ايران بدون پذيرش طرح آمريکا نمی تواند در ژنو ۲ شرکت کند خاطرنشان کرد: اين اظهارات کاملاً غير واقع بينانه است، بحران سوريه را بايد واقع بينانه ارزيابی کرد. حمايت های داخلی، جريان های مخالف سوريه و مداخله خارجی مجموعه ای است که بحران را در سوريه شکل داده و اين طور اظهار نظرها مشکلات بحران را به سمت پيچيده تر شدن می برد. اميدواريم موضوع با واقع بينی دنبال شود و اگر مشکلات بر سر راه مذاکرات است فرافکنی نشود. حضور ايران در هر مذاکره مبتنی بر اين است که پيش شرطی وجود نداشته باشد و روند تعيين شده با حفظ نقش و تعيين سهم مردم سوريه انجام شود.

سخنگوی دستگاه ديپلماسی درباره اظهارات وندی شرمن مبنی بر اين که ژن ايرانيان فريبکارانه است اظهار داشت: در رابطه با مذاکرات هسته ای طرفين بايد با هوشمندی، سلامت فضای مذاکرات را حفظ کنند و از مباحث غيرمرتبط که در اين روند کمک کننده نيست خودداری کنند. اگر اظهار نظرهای سياسی خانم شرمن با همين دقت اين بحث مطرح شود بايد به ساير اظهار نظرهای ايشان هم ابراز ترديد کنيم.

افخم درباره اموال بلوکه شده ايران که آمريکايی ها ادعا کردند آزاد خواهند کرد بيان کرد: متعاقب با پايان يافتن مذاکرات ژنو برخی خبرها در رسانه های غربی و آمريکايی منتشر شد که می خواهند دارايی های ايران را آزاد کنند، اين يک گمانه زنی رسانه ای است و از هيچ کانال سياسی منتقل نشده است.

وی تصريح کرد: در صورتی که اين مساله از کانال سياسی منتقل شود بعد از دريافت پيشنهاد رسمی آن را بررسی خواهيم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره شعار مرگ بر آمريکا گفت: شعار مرگ بر آمريکا برخاسته از احساسات عميق ملت ايران نسبت به دشمنی های آمريکا است، ديوار بی اعتمادی بين ايران و آمريکا بلند و قطور است و تغيير لحن گامی نيست که بتواند تاريخ مناسبات را تغيير دهد. تغيير نيازمند برداشتن گام اساسی از سوی دولت آمريکا و سياست جديد از سوی دولت جمهوری اسلامی است و خيلی از مقامات کشور در اين خصوص بسيار صريح و روشن نظرات خود را اعلام کرده اند. تغيير شعار مردم بحثی نيست که از سوی دولت بخواهد به محافل مردمی ديکته شود.

وی درباره بازگشايی سفارت انگليس با توجه به اين که بسته شدن سفارت از سوی خود انگليس صورت گرفته است، اظهار داشت: تعيين کاردار غيرمقيم از سوی دو کشور و تنظيم استقرار آنها اولين گام بازگشايی سفارتخانه ها است و در اقدامت گام به گام روند عادی سازی مناسبات شکل می گيرد.

افخم درباره برخی اظهار نظرهای غربيها مبنی بر اينکه لغو تحريم ها با شروع مذاکرات هسته ای زود هنگام است بيان کرد: ايران پای ميز مذاکره آمده و متاسفانه چنين اظهاراتی را نيز قبلاً نيز شاهد بوديم که مبتنی بر ذهنيت های قبلی است. تحريم ها هيچ تاثيری نداشته است نشانه هايی از آن که اميدواريم جهانيان به درستی پيام آن را گرفته باشند در انتخابات رياست جمهوری ايران و مشارکت مردمی مشاهده کرديم.

وی ادامه داد: تحريم ها کارايی ندارند و ملت ايران هوشمندانه نسبت به تداوم حمايت از نظام و سياست های نظام پايبند است. اين پيام انتخابات بود و اميدواريم تحليل غيرواقعی که عدم کارايی آن از سوی تحليل گران غربی نيز مورد تاکيد قرار گرفته کنار گذاشته شود و سياست فشار و مذاکره مورد تداوم قرار نگيرد. فکر می کنيم تحريم واقعی نيست تحريمها به تغيير سياست در ايان منجر نشده است.

سخنگوی دستگاه ديپلماسی در اين باره که در نشست ژنو ۱ بر تشکيل دولت انتقالی در سوريه تاکيد شد و در ژنو ۲ نيز به دنبال پيگيری همين خواسته هستند و ايران تشکيل دولت انتقالی بدون حضور اسد را به رسميت می شناسد، بيان کرد: همه اين مطالب اشارات فرضی است. دولت سوريه دولتی است که با انتخاب مردم بر سر کار آمده و با انتخاب مردم درباره تداوم آن تصميم گيری می شود و بايد در هر کاری حق مردم سوريه در تعيين سرنوشت خودشان در نظر گرفته شود. راهکارهايی که مبتنی بر مداخله کاری باشد به نتيجه نمی رسد.

وی در پاسخ به سوال ديگری درباره نحوه ورود مجلس به بحث هسته ای بيان کرد: تعامل بسيار خوبی بين دولت و مجلس وجود دارد. رياست مجلس به طور کامل در جريان روند مذاکرات و مباحث مربوطه است و در هر دوره نيز اين مکانيزم وجود داشته و اکنون نيز وجود دارد.

افخم تاکيد کرد: در مورد پروتکل الحاقی نيز ما اعلام کرديم که تصميم دردست مجلس است که متناسب با روند مذاکرات و پيشرفت مباحث در اين خصوص تصميم گيری کنند.

وی در پاسخ به سوال ديگری درباره ايجاد روابط با عربستان بيان کرد: سياست دولت يازدهم نسبت به همسايه ها سياست تعامل سازنده و يک سياست فراگير برای همه کشورها است. در اين عين حال همواره نسبت به تقويت ارتباطات و روابط نزديک تاکيد داشته ايم.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: در دولت جديد نيز همين سياست ها با جديت دنبال می شود، مناسبات از قدمت و پيوندهای خوب برخوردار است و همگرايی در منطقه نيازمند استحکام مناسبات است. وزارت امور خارجه نيز بر همين اساس تقويت را مورد نظر قرار داده و اميدواريم فضای مناسبی برای افزايش ارتباطات و حرکت به سمت تامين امنيت منطقه ای باشد.

وی در پاسخ به اين سوال که آيا برنامه ای برای سفر رئيس جمهور به عربستان وجود دارد، بيان کرد: فعلاً سفری در برنامه نيست.

افخم در پاسخ به سوالی در اين باره که در صورت روابط ايران و آمريکا تکليف رابطه ايران با کشورهای دوست مانند ونزوئلا چه می شود اظهار داشت: روابط ايران با کشورهای جهان مبتنی بر تعامل سازنده است و اين تعامل با همه کشورها به جز رژيم صهيونيستی اعلام می شود. روابط با يک کشور هيچ ارتباطی با تقويت مناسبات با ديگر کشورها ندارد. جمهوری اسلامی ايران تقويت ارتباط با اروپا، منطقه و آمريکای لاتين را دنبال می کند و هيچ گاه مناسبات با يک کشور خاص تعيين کننده برای تاثيرگذاری در حوزه های ديگر نيست. آمريکای لاتين دارای مشترکات و علايق زيادی است و اميدواريم روابط در دولت جديد نيز ادامه يابد.

وی درباره دو زن ايرانی که در مالزی محکوم به اعدام شدند بيان کرد: تعدادی از اتباع ما در شرايطی قرار گرفتند که در مورد آنها برخی احکام قضايی صادر شده. سفارت ايران کاملاً پيگير موضوع است. ملاقات هايی را انجام داده و دنبال می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ما هم بحث قضائی و هم تعيين تفاهمنامه استرداد بين دو کشور را دنبال می کنيم که چارچوب های اوليه در حال شکل گيری است و در صورت انعقاد تفاهمنامه افراد می توانند تداوم حکم خود را در داخل کشور بگذرانند. اميدواريم به اين نقطه برسيم و البته برخی از موضوعات را نيز اتباع ايرانی با رعايت مقررات کشورها حل کنند.

وی تاکيد کرد: سفارتخانه ها اکنون تلاش می کنند قوانين کشورها را اطلاع رسانی کنند، رسانه ها نيز بايد نسبت به اين موضوع کمک کنند، اطلاع از قوانين کشور مقصد کمک می کند بخشی از موضوعات حل شود. به هر حال ما پيگيری را از مراجع انجام می دهيم و اميدواريم با تفاهم بخشی از مشکلات در مالزی حل شود.

افخم همچنين درباره آخرين اخبار از تصادف ديپلمات عربستانی با شهروند ايرانی گفت: طبق آخرين اطلاع بر اساس حکم دستگاه قضائی ديه ای برای هر دو مورد شاکی تعيين شده، خانواده ها از شکايت خود صرفنظر کرده اند و پذيرفته اند ديه را دريافت کنند لذا از نظر مراجع قضائی و رسمی پرونده بسته اعلام شده است.

وی در پاسخ به اين سوال که کشورهای صهيونيستی اعلام کرده اند که از محتوای مذاکرات آگاه شده اند و آيا شما اطلاع نداشتيد که شايد اين مساله پيش بيايد بيان کرد: مطالب رسانه ای و گمانه زنی ها در شکل و محتوا با طرح ايران ارتباطی ندارد صرفاً گمانه زنی رسانه ای است. بدخواهانی وجود دارند که می خواهند مذاکرات را خراب کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: فعاليت هايی برای خدشه دار کردن ملت نسبت به تيم مذاکره کننده هسته ای انجام می شود، مردم و رسانه ها بايد با هوشياری تبليغات را خنثی کنند، ما در بخش رسمی مواضع خود را اعلام می کنيم، در بخش محرمانه جنس تحرکات دستگاه سياست خارجی با عدم انتشار يک پيوند ذاتی دارد. در محافل اين موضوع طور ديگری عنوان شده که نشانه عدم اطلاع است.

وی ادامه داد: مذاکراتی در اين سطح وبا اين موضوع حساس که زمان بندی دارد از جنسی است که تداوم ويژه ای نسبت به عدم انتشار و حفظ مذاکرات صورت بگيرد . اعلام محرمانه بودن نبايد امر غيرمترقبه ای باشد در زمان مناسب خود قطعا ًاطلاع رسانی نسبت به روند و کاری که انجام شده صورت می گيرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکيد کرد: برای اطلاع افکار عمومی مسئولين عالی نظام در جريان هستند، مواضع کلان و اصولی نظام در طرح ايران ديده شده، خط قرمزها کاملاً مشخص است و بحث محرمانه بودن مذکرات نبايد شائبه ای را ايجادکند که باج دهی يا بحث های ديگر مطرح است. جمهوری اسلامی در اين مذاکرات به طور جدی وارد شده و بر اساس اراده سياسی و برای شکل گيری بازی برد-برد حرکت می کند.

افخم گفت: خيلی ها نمی خواهند بازی برد- برد شکل بگيرد چرا که يک سر آن حفظ حقوق ايران و رفع تحريم ها است و يک سر ديگر نيز رفع نگرانی های طرف مقابل. اميدواريم افکار عمومی بحث عدم انتشار را بحث اينکه روی خط قرمزها تصميم گيری می شود تلقی نکنند.

وی درباره افکار بدبينانه در داخل ايران و هشدار به آنها گفت: ما هشدار داديم که طرفهای مقابل سلامت مذاکرات را حفظ کنند. در داخل ايران فکر می کنيم منتقدان دلسوزان نظام هستند و اميدواريم دلسوزان نظام در چارچوب منافع ملی نقد کنند. ما نقادان داخل را در کنار رژيم صهيونيستی قرار نمی دهيم و در اين باره تفکيک قائل هستيم و اميدواريم با اجماع ملی مذاکرات مورد نظر جمهوری اسلامی صورت گيرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره اختلاف نظرها بين ايران و ۱+۵ در مذاکرات ژنو اظهار داشت: اين سوال مربوط به بخش محرمانه بودن مذاکرات است. در هر حال اختلافات زيادی وجود دارد در بعضی از موضوعات عميق است، نفس اين که دو طرف نزديک می شوند که مذاکرات را در يک مسير انجام دهند مثبت است و خوشبينی همين بود که اين فضا شکل گرفت.

افخم درباره سفر خالد مشعل به ايران بيان کرد: ما اين خبر را در رسانه ها شنيده ايم و موضوع فراتری را نداريم و تبعاً مناسبات با گروه های مقاومت و ارتباطات در اين مسير ادامه دارد.

وی در باره تاثير روابط با آمريکا در بحث حمايت از فلسطين و مقاومت بيان کرد: در بحث رابطه با آمريکا شاهد تغيير لحن هستيم و شايد اين تلقی که خيلی تحولی رخ داده زود هنگام است و نياز داريم که تغيير رفتار را در عمل ببينيم.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: سياست های جمهوری اسلامی ايران در حمايت از حقوق ملت فلسطين و مقاومت اسلامی جزو اصول سياسی است و هيچ گونه تغيير در اين سياست ها صورت نگرفته، اميدواريم فلسطينی ها بتوانند حقوق مسلم خود را به دست آورده و به سرزمين شان برسند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016