سه شنبه 16 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ویلیام هیگ: ایران و بریتانیا به سوی بازگشایی سفارت گام برمی‌دارند

راديو فردا ـ ویلیام هیگ وزیر خارجه بریتانیا اعلام کرد که ایران و بریتانیا در حال انجام اقداماتی برای بهبود روابط و درنهایت بازگشایی سفارت‌های خود هستند.

به گزارش رویترز، وزیر خارجه بریتانیا، روز سه‌شنبه ۱۶ مهرماه به پارلمان این کشور گفت: «هر دو کشور یک کاردار غیرمقیم منصوب خواهند کرد که مامور بازسازی مناسبات، و از جمله برداشتن گام‌های موقت به منظور بازگشایی نهایی سفارت‌های کشورهایمان است.»

روزنامه گاردین نیز گزارش داده است که ویلیام هیگ به نمایندگان این کشور گفت مذاکرات با دولت ایران در نیویورک در فضای بسیار مثبت‌تری صورت گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


برپایه این گزارش هیگ در مورد بازسازی روابط ایران و بریتانیا بار دیگر تاکید کرد بهبود مناسبات باید «گام به گام» و برپایه «اقدام متقابل» صورت گیرد.

هیگ با بیان اینکه چنین اقداماتی راه را برای بازگشایی سفارت بریتانیا تسهیل خواهد کرد، گفت: «ما از تماس‌های مستقیم بیشتر استقبال می‌کنیم.»

به گفته ویلیام هیگ، ماه‌های آینده در مناسبات ایران و بریتانیا، «احتمالا بسیار مهم» خواهند بود.

برپایه این گزارش از اهم وظایف کاردارهای دو کشور، پرداختن به موضوعاتی چون تعداد و شرایط کارکنان دو سفارتخانه خواهد بود که پیش از این هم‌ مورد بحث میان مقامات دو کشور قرار گرفته است.

وزیر خارجه بریتانیا گفت: «روشن است که رئیس جمهور جدید و وزرایش در ایران تصویر بسیار مثبت‌تری از خود و کشورشان نسبت به همین اواخر ارائه می‌دهند... تردیدی نیست که فضای دیدارها با آنها متفاوت است...ما باید صداقت این دولت ایران را تمام و کمال بیازماییم و از همین رو حائز اهمیت است که کانال‌های ارتباطی ما برای این کار باز باشد.»

این اظهارات در حالی است که پیشتر حزب کارگر از تعطیلی سفارت بریتانیا در تهران انتقاد کرده بود.

خبرگزاری رویترز هم که بخشی از اظهارات هیگ را منعکس کرده، گزارش داده که وی در پارلمان بریتانیا، نمایندگان را در جریان تحولات مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران گذاشته است.

هیگ گفته است که اگر تهران خواهان تخفیف در تحریم‌ها است نیاز دارد که دست به «تغییرات اساسی» بزند.

وزیر خارجه بریتانیا اظهار داشت که آینده مناسبات دو کشور منوط به برداشتن گام‌های ملموس از سوی ایران است.

ویلیام هیگ گفت: «ایران همچنان از شش قطعنامه شورای امنیت سرپیچی می‌کند و در حال نصب سانتریفیوژهای بیشتر در تاسیسات هسته‌ای‌اش است.»

وی افزود: «در نبود تغییر اساسی در این سیاست‌ها، ما به تحریم‌های شدید خود ادامه خواهیم داد. تغییر اساسی در سیاست‌های بریتانیا یا غرب منوط به تغییر اساسی در آن برنامه (هسته‌ای) است.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016