سه شنبه 30 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اظهارات احمدی‌نژاد درباره ممنوع‌الخروجی خاتمی

محمود احمدی‌نژاد تاکيد کرد که ممنوع‌الخروجی خاتمی موضوعی قضايی بوده و ربطی به وی نداشته است.

به گزارش ايسنا، رئيس‌جمهور سابق کشورمان در گفت‌وگو با تسنيم و در واکنش به اظهارات منتشره از علی لاريجانی رئيس مجلس شورای اسلامی در روزنامه لوموند که گفته بود ممنوع الخروج بودن محمد خاتمی رئيس دولت اصلاحات جزو عادات بد دولت احمدی‌نژاد بوده است، اظهار کرد: ممنوع‌الخروجی؟ احمدی‌نژاد؟ اين موضوع قضايی است. چه ربطی به ما دارد؟ من حتی اگر اين اختيار را داشتم هرگز اين کار را نمی‌کردم.

وی افزود: محمد خاتمی ۸ سال در کشور رئيس‌جمهور بوده؛ گرچه ما ممکن است در شيوه اداره کشور اختلاف نظر داشته باشيم ولی به‌ هر حال فردی رئيس کشور بوده و اينکه رئيس‌جمهور بعدی بيايد بگويد او ممنوع‌الخروج شده چه معنايی می‌تواند داشته باشد؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدی‌نژاد با بيان اينکه "فکر نمی‌کنم موضوع مطرح‌شده حرف درستی باشد"، گفت: اين درست نيست. ما هر چقدر هم اختلاف نظر و اختلاف سليقه داشته باشيم، بالاخره اصول و خطوطی را رعايت می‌کنيم.

وی در پاسخ به اين سوال که "آيا شما قويا اين موضوع را رد می‌کنيد؟" گفت: من از شما و از اين طرف و آن طرف شنيدم. بالاخره خوب است بعضی چيزها رعايت شود، حالا...، من تازه شنيدم اين حرف را، اين در اختيار رئيس‌جمهور نيست بلکه يک مسئله قضايی است و ربطی به رئيس‌جمهور ندارد. من تعجب می‌کنم.

رئيس‌جمهور سابق کشورمان اضافه کرد: من قضاوت نمی‌کنم و اين چيزی است که ربطی به رئيس‌جمهور ندارد.

احمدی‌نژاد در پاسخ به پرسش ديگری درباره اظهارات اخير حسن روحانی مبنی بر اينکه دولت را با خزانه خالی و انبوهی از بدهی تحويل گرفته است، خاطرنشان کرد: اين را مسئول مربوطه پاسخ می‌دهد و به‌زودی پاسخ داده می‌شود.

رئيس‌جمهور سابق کشورمان در پاسخ به اين سوال که دانشگاه ايرانيان در چه وضعيتی قرار دارد، با گفتن اين جمله که "نه ديگر، داری مصاحبه را به کنفرانس خبری تبديل می‌کنی" افزود: ان‌شاءالله در آينده هم صحبت می‌کنم. همه‌ چيز خوب است، خدا را شکر.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016