چهارشنبه 1 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس سازمان انرژی اتمی: نيروگاه هسته‌يی در کرانه خليج فارس ايجاد می‌شود

ايسنا ـ رئيس سازمان انرژی اتمی از ايجاد نيروگاه‌های هسته‌يی جديد در کشور با اولويت احداث در کرانه‌های خليج فارس در آينده خبر داد.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، علی‌اکبر صالحی در حاشيه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران، در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات اخير نتانياهو درباره غنی‌سازی در ايران گفت: جمهوری اسلامی ايران بر اساس منافع ملی و مصالح کشور تصميم می‌گيرد و عمل می‌کند و خيلی به صحبت‌های ديگران توجه ندارد.

تشخيص مسئولان نظام، در جهت منافع ملی و مصلحت کشور است

وی خاطرنشان کرد: مسئولان نظام در جهت منافع ملی و مصلحت کشور، تشخيص لازم را می‌دهند و بر طبق آن تصميم می‌گيرند. صحبت‌هايی که برخی اين طرف و آن طرف اظهار می‌کنند خيلی ملاک عمل و مبنای عمل ما نيست.

خبرنگاری از صالحی پرسيد که "از طرف آژانس بين‌المللی انرژی اتمی سيگنال‌های مثبتی دريافت می‌شود؛ به نظر شما چرا چنين شده است؟" که وی پاسخ داد: ما به عنوان کشور که عضو ان‌.پی‌.تی و همچنين عضو آژانس هستيم، همواره همکاری‌های خوبی با آژانس داشته‌ايم و اين مورد اعتراف آنهاست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


صالحی ادامه داد: موردی که بايد بين ما و آژانس حل شود و البته ارتباطی به صلح‌آميز بودن برنامه انرژی هسته‌يی ما ندارد، بحث پی‌.ام‌.دی است که آن ادعاها يا مطالعات ادعايی است و بحث کلاهک هسته‌يی يا موشک را عنوان می‌کند که البته اين موضوع طبق اساسنامه آژانس، ربطی به آژانس بين‌المللی اتمی پيدا نمی‌کند ولی ما از بابت اينکه به فعاليت‌هايمان اعتماد داريم و همچنين با آژانس همکاری می‌کنيم و بحث شفاف‌سازی را مورد توجه قرار می‌دهيم.

ظرف يکی - دو هفته آينده با آژانس جلسه خواهيم داشت

رييس سازمان انرژی اتمی همچنين گفت: در همين راستا جلساتی داشتيم و ظرف يکی - دو هفته آينده نيز با آژانس مجددا جلسه خواهيم داشت و اميدواريم در اين جلسه چارچوب کاری را تنظيم کنيم.

اميدواريم ظرف دو - سه ماه آينده فرآيند توليد سوخت نيروگاه بوشهر کامل شود

وی در ادامه در برابر اين پرسش که "توليد خط جديد UO۲ به کجا رسيده است؟" پاسخ داد: ما اعلام کرديم که توليد UO۲ از UF۶ غنی شده در دست انجام است و اميدواريم ظرف دو - سه ماه آينده اين خط کامل شود و ما فرآيند توليد سوخت نيروگاه بوشهر را کامل کنيم.

همچنين از صالحی سوال شد که "آيا ساخت نيروگاه‌های جديد مورد توجه است؟" که وی گفت: ساخت نيروگاه در کرانه‌های خليج فارس و کرانه‌های دريای خزر و مرکز کشور مدنظر است ولی اولويت را در کرانه‌ها خليج فارس قرار داديم چون می‌خواهيم بحث آب‌شيرين‌کن را برای تأمين آب مورد نياز استان‌های جنوبی هموار سازيم.

برای پيشبرد مذاکرات، انسجام کامل داخلی داشته باشيم

خبرنگار ديگری از رئيس سازمان انرژی اتمی پرسيد "چه چيزی ممکن است مذاکرات را به هم بريزد؟" اظهار کرد:‌ ما بايد در درون کشور، انسجام کامل داخلی داشته باشيم که دولت يازدهم مشغول حل و فصل اين موضوع است.

به آينده مذاکرات اميدواريم

وی افزود: ما به آينده مذاکرات اميدواريم و ان‌شاءالله انسجام داخلی در جهت پيشبرد اين امر باشد. ديگران در خارج از کشور خيرخواه ما نيستند و نمی‌خواهند جمهوری اسلامی از پرونده‌های تصنعی خارج شود.

صالحی همچنين گفت: از رژيم صهيونيستی تا ديگران، نمی‌خواهند جمهوری اسلامی ايران در عرصه بين‌المللی و تعاملات سياسی و تجاری از جايگاه بالاتری برخوردار شود و به همين خاطر فشار می‌آورند و موانع ايجاد می‌کنند ولی ما به لطف خداوند متعال و ارشادات مقام معظم رهبری و جديت دولت يازدهم، مطمئن هستيم که از اين پرونده به صورت برد - برد عبور می‌کنيم و البته يک برد ما برد جمهوری اسلامی و طرف مقابل و يک برد، برد جامعه بين‌المللی و آژانس بر تقويت ان‌.پی‌.تی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016