چهارشنبه 1 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توفيقی: ۴۰۰ دانشجوی محروم از تحصيل به دانشگاه بازگشتند

مهر ـ سرپرست وزارت علوم تحقيقات و فناوری با بيان اين که رئيس جمهور به مصلحت نديدند بنده را به عنوان وزير پيشنهادی علوم تحقيقات و فناوری به مجلس معرفی کنند، گفت: فعلا بحثی برای مسئوليت جديد بنده در دولت مطرح نيست.

به گزارش خبرنگار مهر جعفر توفيقی در حاشيه جلسه هيئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره دلايل عدم معرفی وی به عنوان وزير پيشنهادی علوم اظهار کرد: همانطور که قبلا گفتم معرفی وزيران پيشنهادی در اختيار رئيس جمهور است و ايشان به مصلحت نديدند من را معرفی کنند بيشتر از اين هم اطلاع ندارم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در پاسخ به اين سوال که پس از اين به چه کار مشغول خواهيد شد، افزود: عضو هيئت علمی دانشگاه تربيت مدرس هستم و در خدمت شما.

سرپرست وزارت علوم در پاسخ به سوال خبرنگار مهر که آيا مسئوليت جديدی در دولت به عهده خواهيد گرفت يا خير تصريح کرد: فعلا بحثی برای مسئوليت جديد بنده در دولت مطرح نيست.

توفيقی در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار مهر درباره پيش بينی اش از رای اعتماد مجلس به فرجی دانا وزير پيشنهادی علوم و توانمندی های وی گفت: آقای فرجی دانا يکی از منتخبين کارگروه ما در ستاد آقای دکتر روحانی برای تصدی وزارت علوم بودند. در آن زمان ۵ نفر به عنوان گزينه منتخب برگزيده شدند که يکی از آن ها آقای فرجی دانا بود.

وی ادامه داد: وزير پيشنهادی علوم انسانی توانمند و شايسته است و از نظر علمی و اخلاقی بسيار برجسته. به نظر من ايشان موفق به اخذ رای اعتماد مجلس خواهد شد.

توفيقی در پاسخ به اين سوال که مهم ترين کار شما در دوران تصدی سرپرستی وزارت علوم از نظرتان چه بود يادآور شد: بازگشت شور و نشاط و اميد به دانشگاه ها برای من در درجه اول اهميت قرار داشت که خوشبختانه اين شور، نشاط و اميد به دانشگاه ها بازگشته است و اميدوارم اين روند ادامه پيدا کند.

وی در پاسخ به سوال ديگری درباره بازگشت به تحصيل دانشجويان محروم گفت: در مدت سرپرستی بنده به پرونده های مربوط به سال ۹۰ تا ۹۲ دانشجويان محروم از تحصيل پرداخته شد و خوشبختانه حدود ۴۰۰ نفر از اين دانشجويان توانستند تحصيلات خود در دانشگاه را از سر بگيرند.

سرپرست وزارت علوم اضافه کرد: همکاران بنده که پرونده های مربوط به قبل از سال ۹۰ هم در حال رسيدگی هستند و از طرفی پرونده های مربوط به اعضای هيئت علمی که البته پيچيدگی های بيشتری دارد در حال رسيدگی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016