پنجشنبه 2 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد خاتمی: وزارت خارجه بايد توی دهن آمريکا بزند

ايسنا ـ يک عضو ارشد جامعه مدرسين حوزه علميه قمبا بيان اين‌که «تا شيطنت آمريکا هست شعار مرگ بر آمريکا نيز پابرجاست» گفت: امروز وادادگان سياسی در کشور از داخل و خارج قصد دارند نفرت از آمريکا را از مردم ما بگيرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، آيت‌الله سيداحمد خاتمی در اختتاميه همايش بين‌المللی غديرشناسی در جهرم با اشاره به ضرورت پاسداری از حريم غدير اظهار کرد: عيد غدير از همه اعياد برتر است و حضرت علی(ع) محبوب خدا و انبيا و حضرت رسول(ص) می‌باشد، بيش از ۳۰۰ آيه و حديث در وصف غدير داريم که مدال افتخار علی(ع) به شمار می‌رود. خدا به وجود علی(ع) افتخار می‌کند و درود خداوند بر پدران و مادران ما که مارا به محبت علی(ع) آشنا کردند.

وی با اشاره به فلسفه غدير خاطرنشان کرد: روز عيد غدير بايد شادی کنيم؛ زيرا در خصوص هيچ عيدی اين چنين تاکيد بر شادی نشده است و در هنگام عيدغدير همه بايد عيدی بدهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تاکيد کرد: بايد در مساله غدير در جامعه بيش از پيش هياهو و آگاه‌سازی راه بياندازيم؛ زيرا در روايات آمده دو عالم شيعه و اهل سنت باهم بحث می‌کردند؛ عالم غيرشيعه سوال کرد چرا شيعه برای شهادت ۷۲ تن هرسال مراسم دارد و دست از اين اقدام بر نمی‌داريد؟ عالم شيعه جواب داد يکبار اشتباه کرديم و برای غدير اين کار را نکرديم بس است.

امام جمعه موقت تهران سومين راه پاسداشت غدير را پاسداری از فرهنگ غدير دانست و افزود: امام خمينی(ره) می‌فرمايد غدير يک روز نيست بلکه بايد هميشه غدير باشد و در همه زمان‌ها بايد بيعت با حضرت علی(ع) صورت گيرد؛ زيرا فرهنگ غدير فرهنگ مقاومت است و بيعت غدير با ولايت همراه هم آمده است.

وی تاکيد کرد: ما سنگر امروز علی(ع) را رها نمی‌کنيم دشمنان اين ملت می‌خواهند مردم سنگر علی(ع) رها شود اما کور خواندند؛ بيدار باشيد امروز خطی در جريان است که سر خط در خارج، ميانه و وسط آن داخل کشور است اين خط می‌خواهد نفرت از آمريکا و استکبار را از جان مردم بگيرند که اين‌ها وادادگان سياسی هستند.

وی اظهار کرد: اوباما با کمال وقاحت می‌گويد همه گزينه‌ها حتی گزينه نظامی روی ميز است. اين وادادگی است، شرمن طرف آمريکايی مذاکرات گفته فريب و نيرنگ در خون ايرانی‌ها هست ما از وزارت خارجه می‌خواهيم توی دهن اين‌ها بزند. برخی به جای آن‌که در روزنامه‌ها بگويند سخن اين آمريکايی بد ترجمه شده بايد تو دهنش بزنند و از نمايندگان ملت می‌خواهيم به آمريکايی‌ها پيام بدهند روز به روز نفرت مردم ايران افزوده می‌شود.

اين عضو جامعه مدرسين تاکيد کرد: تا شيطنت آمريکا هست شعار مرگ برآمريکا هم پابرجاست و ما در صحنه جهاد حضور داريم.

وی هشدار داد: مراقب باشيد، مساله هسته‌يی موضوع اصلی نيست؛ اگر اين مساله نيز حل شد، فردا مشکل حقوق بشری راه می‌اندازند که يکی از مفاد کنوانسيون آن تاکيد دارد همانطور که مرد حق دارد ۴ زن بگيرد، بايد زن نيز حق داشته باشد ۴ مرد برای خود اختيار کند.

وی تصريح کرد: امروز محور اعتدال در کشور تنها مقام معظم رهبری هستند و همه بايد از ايشان تبعيت کنند. جای خوشحالی دارد در هنگام رای اعتماد همه وزرای پيشنهادی تاکيد بر اصل حمايت از رهبری داشتند.

خاتمی خاطرنشان کرد: مسوولين ما همه قصد خدمت دارند و اساس هم همين است اما خطا و اشتباه غير از اين می‌باشد زير فريبکاری در ذات آمريکايی‌ها هميشه بوده و خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016