دوشنبه 29 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئیس دیوان عدالت اداری: طرح حذف شعار "مرگ بر آمريکا" بی‌نتيجه است

خبرگزاری تسنيم: رئيس ديوان عدالت اداری گفت: قطعا درباره ارتباط با آمريکا، با يک نظر و جريان هرگز نه ملت قانع می‌شود و نه مقام معظم رهبری اجازه چنين کاری خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری تسنيم به نقل از روابط عمومی ديوان عدالت اداری، حجت الاسلام و المسلمين منتظری در جلسه روز بيست و نهم مهرماه هيات عمومی ديوان افزود: اين مساله جزء سياست‌های کلی نظام بوده و سياست‌های کلی نظام به صراحت قانون اساسی در حوزه اختيارات رهبری انقلاب است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با توجه به طرح اين مسايل در رسانه‌ها اظهار داشت: اين که موضوعی را که از اختيارات رهبری است، در رسانه‌ها و روزنامه‌ها مطرح می‌کنند، هيچ نتيجه و حاصلی نخواهد داشت، جز اينکه افکار عمومی داخلی و بين‌المللی را مشغول نمايد.

رئيس ديوان عدالت اداری با اشاره به مطرح شدن حذف شعار مرگ بر آمريکا نيز گفت: اين چه ضرورتی دارد که افکار مردم و رسانه‌ها اعم از روزنامه‌ها سايت‌ها و رسانه ملی را مشغول اين گونه مسايل بی‌نتيجه کنيم. آيا ما می‌توانيم مسايلی را با طرح نامه‌ای که در زمانی به حضرت امام خمينی(ره) نوشته شده و البته امام(ره) نيز هيچ پاسخی به آن نداده است، اينگونه در جامعه مطرح کرده و دامن بزنيم؟

وی ادامه داد: بايد توجه کرد که نفس نامه نوشتن در اين ارتباط به حضرت امام خمينی(ره) در آن سال‌ها دلالت می‌کند بر اين نکته که مساله حذف شعار مرگ بر آمريکا بايد با اذن ولی فقيه و امام و رهبری باشد.

رئيس ديوان عدالت اداری در ادامه با اشاره به اينکه ارتباط ايران با آمريکا يک ارتباط معمولی نبوده است، خاطرنشان کرد: آمريکا به مدت شصت سال بر کشور و ملت ما ظلم و تعدی روا داشته است، ۳۴ سال پس از انقلاب انواع توطئه‌ها و خيانت‌ها را به اين ملت و نظام وارد کرده است. در حال حاضر اگرچه برحسب ضرورت در ارتباط با تعاملات بين المللی و اقتصادی دو کشور با هم سخنی می‌گويند، اما قطعا درباره ارتباط با آمريکا، با يک نظر و جريان هرگز نه ملت قانع می‌شود و نه مقام معظم رهبری اجازه چنين کاری خواهند داد.

منتظری اضافه کرد: بگذاريم فضای جامعه آرام و مناسب باشد تا مجريان امر و دولتمردان ما که کمر همت را برای حل مشکلات بسته‌اند، اين ماموريت و وعده ای را که به مردم داده اند، به انجام برسانند.

وی در بخش ديگری از اظهارات خود با اشاره به اينکه کشور ما امروز پرچمدار طرز تفکر و انديشه‌ای است که ريشه در غدير و خاندان عصمت و طهارت دارد، گفت: ما افتخار می‌کنيم که اميرالمومنين علی بن ابی‌طالب(ع) امام اول ماشيعيان است و پيرو خاندان عصمت و طهارتی هستيم که زندگی آنها همچون نور می‌درخشد. نظام جمهوری اسلامی ايران ريشه در غدير و ولايت اميرالمومنين(ع) دارد. ما افتخار داريم که در دنيا اين پرچم با عزت و اقتدار به اهتزاز در آمده است.

رئيس ديوان عدالت اداری اضافه کرد: امروز کشور به لحاظ شرايط داخلی، منطقه‌ای و بين‌المللی در دوره خطيری قرار گرفته است و اين اقتضا می‌کند که مردم و مسوولان ما با تدبير و دورانديشی حرکت کنند.گاهی اظهارنظرها و شعارهايی داده می‌شود يا اقداماتی صورت می‌گيرد که اينها با اهدافی که نظام جمهوری اسلامی پيگيری می‌کند سازگاری ندارد.

وی با اشاره به اينکه اين روزها مسايل و مطالبی را مطرح می‌کنند که ضرورتی به طرح آن نيست اظهار داشت: دولت محترم با يک برنامه‌هايی که اعلام شده، حرکتی را آغاز کرده است تا بتواند با تدبير و دورانديشی و همچنين اجماع عمومی مشکلات کشور را در عرصه‌های داخلی، اقتصادی و بين المللی حل کند، البته قطعا و مسلما پيشاپيش آن افکار، اهداف و نظرات مقام معظم رهبری است. همه بايد دست به دست هم بدهيم و تا زمانی که دولت در مسير رهبری و ولايت حرکت می‌کند به آن کمک کنيم و با اظهار نظرها و اقدامات خود دولت را تضعيف نکنيم.

رئيس ديوان عدالت اداری با تبريک ولادت امام‌هادی(ع) و همچنين فرا رسيدن عيد غدير به تشريح واقعه غدير و حقانيت آن پرداخت و اظهار داشت: غديرخم را بايد زنده نگه داشت و اين تاکيدی است که ائمه داشته‌اند که برای فرزندان خود واقعه غدير و حديث آن را بخوانيد، تا اين روز زنده نگه داشته شود.

وی با اشاره به اينکه مظلوميت شيعه سابقه در تاريخ دارد، اضافه کرد: امروز با تبليغات سويی که تکفيری‌ها و سلفی‌ها عليه تشيع می‌کنند، می‌خواهند شيعيان و مومنان مکتب امامت و ولايت را غيرمسلمان معرفی کنند. اين در اسلام سابقه دارد. همين‌ها بودند که امام اول حضرت علی(ع) را تکفير کردند و او را جايز‌القتل دانستند، به امام حسن(ع) گمراه کننده مومنين گفتند و امام حسين(ع) را به شهادت رساندند.

منتظری افزود: تکفيری‌ها وسلفی‌ها هرکسی که اعتقادات آنان را نپذيرد، اعم از اينکه شيعه باشد يا غيرشيعه، آنها را جايزالقتل می‌دانند و اين حوادثی که در عراق، لبنان، سوريه و پاکستان شاهد آن هستيم، حاکی از همين است. اگر اسلاف آنها در طول تاريخ ۱۴۰۰ ساله توانستند، نور ولايت را خاموش کنند، تکفيرها و سلفی‌های امروز هم خواهند توانست به اهداف شيطانی خود دست يابند.

در ادامه اين جلسه مراسم توديع معاون سابق آموزش و پژوهش ديوان عدالت اداری و معارفه معاون جديد برگزار شد.

رئيس ديوان عدالت اداری در اين مراسم ضمن معرفی دکتر محمد تقی عابدی به عنوان معاون آموزش و پژوهش ديوان عدالت اداری از اقدامات، تلاش‌ها و زحمات دکتر محمدجواد شريعت باقری در مدت تصدی اين سمت تقدير و تشکر کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016