جمعه 3 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فشار کاخ سفید به سنا برای به تاخیر انداختن تحریم های ایران

یکی از سناتور های آمریکا می گوید٬‌ کاخ سفید مهمان گروهی از رهبران مجلس سنای این کشور بود تا در جلسه ای بتواند آنها را برای به تعویق انداختن تحریم های جدید علیه ایران متقاعد کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنامه گویا به نقل از رویترز٬‌ کاخ سفید خواهان به تاخیر افتادن دوباره تصویب طرح جدید تحریم علیه ایران است که قرار بود ماه گذشته در کمیته امور بانکی سنا تصویب شود ولی پس از درخواست تجدید نظر اوباما به تعویق افتاد.

این سناتور می گوید جمهوریخواهان با به تاخیر افتادن دوباره این طرح مخالفت می کنند ولی تصمیم گیری در این باره به عهده سناتور دموکرات تیم جانسون ٬‌رئیس این کمیته ودیگر سناتور دموکرات٬ هری رید رئیس اکثریت سناست.

یکی از سخنگویان تیم جانسون جلسه در کاخ سفید درباره ایران را تایید کرد ولی جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

کنگره آمریکا این طرح را در تابستان و در آخرین روزهای دولت احمدی نژاد توصیب کرد. با اجرای این طرح صادرات نفت ایران تقریبا به صفر می رسد.

کاخ سفید تایید کرده که جلسه ای با سنا درباره ایران داشته است ولی چیزی در مورد درخواست برای به تعویق افتادن این طرح اعلام نکرد.

کیتلین هایدن٬ یکی از سخنگویان امنیت ملی کاخ سفید گفته: " کنگره شریک مهمی برای ما در مورد تصمیماتمان در این زمینه بوده است. ما تبادل نظرنزدیکمان با کنگره را ادامه خواهیم داد تا هر اقدام کنگره در راستای استراتژی مذاکراتی ما باشد. ملاقات امروز در زمینه همین تبادل نظر با کنگره در پی دور جدید مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ است."

وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا که از طرف این کشور در مذاکرات با ایران حضور داشت روز چهارشنبه در جلسه ای با کمینه امور خارجه مجلس نمایندگان موضوع ایران را مورد بررسی قرار دادند.

الیوت انگل٬‌ یکی از نمایندگان دموکرات که از رهبران این کمیته است در این جلسه حضور داشته است. او در این زمینه اظهار نظری نکرده است . یکی از سخنگویان او گفته وی با مذاکره با ایرات موافق است ولی معتقد است ایران به خاطر تصویب این طرح در کنگره حاضر به مذاکره شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016