شنبه 4 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۱۷ مرزبان در درگيری مسلحانه سراوان سيستان و بلوچستان کشته شدند

مهر ـ درگيری مسلحانه مرزبانان جمهوری اسلامی ايران در منطقه مرزی سراوان در جنوب شرق کشور با اشرار مسلح منجر به شهادت ۱۷ تن از مرزبانان و همچنين زخمی شدن تعداد ۷ مرزبان ديگر شد.

نماينده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در زاهدان با تاييد اين خبر درباره جزئيات آن اظهار داشت: درگيری مرزبانان سيستان و بلوچستان در محدوده پاسگاه "گزبستان" در نقطه صفر مرزی در شامگاه جمعه موجب شهادت ۱۷ تن از مرزبانان شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



هدايت‌الله مير مرادزهی همچنين خبر از مفقود شدن تعداد سه تن ديگر از مرزبانان در اين درگيری داد و گفت: تعداد هفت مرزبان نيز در جريان اين حادثه زخمی و مجروح شدند.

وی ضمن تسليت و تبريک به مناسبت شهادت اين فرزندان برومند ايران اسلامی که برای حفظ امنيت و پاسداری از خاک ميهن جان خود را در طبق اخلاص قرار دادند افزود: به‌طور حتم نحوه شهادت و چگونگی اين اتفاق از طريق راه کارهای قانونی در مجلس مورد پيگيری ويژه قرار خواهد گرفت.

مرادزهی با بيان اينکه اين حوادث تبعات سنگين و ناگواری برای مردم استان به همراه خواهد داشت ادامه داد: بايد هر چه زودتر با عاملان اين جنايات برخورد جدی صورت گيرد.

وی در پاسخ به مهر مبنی‌بر اختلاف در آمار تعداد شهدا و مجروحان اين حادثه در بين رسانه‌ها نيز گفت: مديريت روانی در چنين حوادث ناگوار و امنيتی و همچنين اطلاع‌رسانی لازم از جمله مشکلاتی است که هنوز در استان حل نشده است.

در اين راستا يک مقام آگاه در مرزبانی استان به مهر گفت: انتشار و اطلاع رسانی در مورد اين حادثه طبق دستور صادره از تهران تنها از طريق فرمانده انتظامی کشور ممکن است و سردار احمدی مقدم تا ساعاتی ديگر تمامی رسانه‌های کشوری را در جريان جزئيات حادثه قرار خواهد داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016