چهارشنبه 8 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واکنش وزير دادگستری درباره برخورد با دختران موسوی

ايلنا ـ وزير دادگستری با رد خبر تشکيل کميته رفع حصر اعلام کرد که مسائلی که اين روزها درباره دختران ميرحسين موسوی بيان می‌شود؛ جوسازی رسانه‌ای است.

به گزارش خبرنگار ايلنا، مصطفی پورمحمدی بعد از پايان جلسه هيئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی پيرامون اينکه دولت قصد دارد کميته رفع حصر مير حسين موسوی و مهدی کروبی تشکيل دهد، گفت: چنين چيزی درست نيست و دولت هرگز وارد اين گونه مباحث نمی‌شود.

وی همچنين در پاسخ به سؤالی پيرامون پيگيری رفتاری که با دختران ميرحسين موسوی شده است، گفت: آنچه که پيرامون اين اتفاق گفته می‌شود جوسازی و حاشيه‌سازی رسانه‌ای است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پورمحمدی همچنين با اشاره به مواضع شفاف دولت در مبارزه با فساد اداری گفت: ستاد مبارزه با فساد و کارگروه اين ستاد در دولت فعال است همچنين کارگروه دولت الکترونيک نيز در دولت تشکيل شده است.

وی ادامه داد: اين کارگروه پنج عضو دارد که وظيفه آن پيگيری امور در بخش الکترونيک و انتشار احکام اجرايی است.

وی همچنين با اشاره به حمايت دولت از مشخص شدن اموال مديران گفت: دولت با لايحه‌ای که در مجلس و مجمع تشخيص مصلحت نظام مطرح است و مربوط به رسيدگی به اموال مسئولان، رؤسای جمهور و ساير مديران است موافق است و حتی ما معتقديم که اين لايحه بايد تعداد بيشتری از مديران را در بر بگيرد.

پورمحمدی تأکيد کرد: دولت قاطعانه از اين لايحه دفاع می‌کند و بايد اين امر شامل تمامی مقامات عالی و ميانی هم باشد و حتی مديران دستگاه‌هايی همچون نظامی و انتظامی را نيز دربر بگيرد. امروز وزرا برای اين کار پيش قدم شده‌اند که اموال خود را اعلام کنند و رئيس جمهور نيز از اين امر دفاع می‌کند.

پورمحمدی در پاسخ به سؤالی پيرامون مشکلاتی که برای ملاقات‌کنندگان با زندانيان بوجود می‌آيد و تفتيش بدنی‌هايی که صورت می‌گيرد، گفت: تفتيش‌ بدنی‌هايی که در زندان‌های جمهوری اسلامی صورت می‌گيرد بسيار آسانتر از جاهای ديگر است در کشورهای ديگر تفتيش بدنی‌ها بسيار سخت‌تر و پيچيده‌تر است. البته در ايران زندان‌ها قوانين خود را دارند و با توجه به بعضی از مشکلات همچون مصرف مواد مخدر و مسائل ديگر بايد دقت بيشتری صورت بگيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016