چهارشنبه 8 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دفاع رئيس سازمان امنيت ملی آمريکا از برنامه جاسوسی

صدای آمريکا ـ رئيس «سازمان امنيت ملی آمريکا» ژنرال ارتش کيث الکساندر، از برنامه شنود آمريکا دفاع کرد.

اين دفاع در حالی صورت می گيرد که شنود مکالمات تلفنی اروپاييان توسط ايالات متحده موجی از خشم را در سراسر اروپا به راه انداخته است.

الکساندر که روز سه شنبه برای ارائه توضيحات به کنگره آمريکا رفته بود، با واکنش های متفاوت اعضای مجلس نمايندگان روبرو شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



انتشار خبر شنود تماس های تلفن های همراه شماری از رهبران جهان، از جمله آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، انتقادات زيادی را عليه آمريکا به دنبال داشته است.

در کنگره کيث الکساندر گفت کارمندان سازمان امنيت ملی افراد وطن پرستی هستند که برای امن نگه داشتن اروپا و آمريکا از تهديدهای واقعی تروريستی، به شدت تلاش می کنند.

او گفت اين سازمان به طور غير قانونی از شهروندان آمريکا و يا به صورت کورکورانه و بدون هدف از شهروندان ديگر کشورها جاسوسی نمی کند.

بر اساس برخی گزارش ها سازمان امنيت ملی آمريکا علاوه بر آلمان، در فرانسه و اسپانيا نيز اطلاعات تلفنی ميليون ها شهروند اين کشورها را جمع آوری کرده است.

جيمز کِلِپِر مدير اطلاعات ملی نيز روز سه شنبه در دفاع از شنود مکالمات رهبران خارجی به کنگره گفته بود که اولين چيزی که او در مدرسه اطلاعاتی ياد گرفت، اين بود که مطلع شدن از نيت رهبران خارجی امر با ارزشی است.

او جمع آوری اطلاعات تماس های تلفنی ميليون ها شهروند فرانسه و اسپانيا توسط سازمان امنيت ملی آمريکا را رد کرد.

تمامی اين گزارش ها مربوط به اطلاعاتی است که ادوارد اسنودن، يک پيمانکار سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمريکا به بيرون درز داده است.

ادوارد اسنودن به روسيه پناهنده شده است. آمريکا خواهان بازگشت او است.

پارلمان اتحاديه اروپا يک هيئت ۹ نفره را به واشنگتن فرستاده تا با اعضای کنگره و مسوولان تجاری و ديپلماتيک آمريکا ديدار و گفتگو کنند و خشم خود را نسبت به شنود مکالمات اروپايی ها اعلام کنند.

ژان فيليپ آلبرخت، عضو پارلمان اروپا به صدای آمريکا گفت گزارش های مربوط به شنود مکالمات تلفن همراه صدر اعظم آلمان يک نقطه عطفی است.

او گفت: «اکنون مردم واقعا نگران هستند. آنها می بينند که ديگر اين (شنودها) مربوط به تهديد های تروريستی نيست، چرا که آنگلا مرکل تروريست نيست، عضو يک حلقه تروريستی هم نيست، و آنها فکر می کنند که از يک خط قرمزی عبور شده و اکنون از هرکس و درباره هر چيز جاسوسی می شود.»

اين مقام اروپايی خواستار آن شد که در آمريکا بحث و گفتگويی عمومی درباره شنود صورت بگيرد و در کنگره قانونی تصويب شود که در نياز های امنيت ملی با مسووليت های مربوط به حفظ حقوق مدنی تعادل ايجاد کند.

مسوولان اروپايی می گويند اگر اين تغييرات صورت نگيرد، مذاکرات مهم تجاری ميان اتحاديه اروپا و آمريکا به حالت تعليق در می آيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016