شنبه 18 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مذاکرات آمريکا، ايران و اتحاديه اروپا در ژنو پايان يافت

ژنو، ۱۸ آبان، خبرگزاری «ريا نووستی»- مذاکرات "جان کری" وزير امور خارجه آمريکا با "محمد جواد ظريف" وزير امور خارجه ايران و "کارتين اشتون" نماينده ارشد اتحاديه اروپا در امور خارجی و هماهنگ کننده گروه"۱+۵" ميانجيان بين المللی در ژنو پايان يافت اما کار ادامه دارد.

کری در پايان اين مذاکرات بيش از سه ساعته ضمن اعلام اين مطلب گفت:"کارهای زيادی در پيش است. ما به کار ادامه می دهيم".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


"مايکل مان" سخنگوی نماينده ارشد اتحاديه اروپا در صفحه خود در شبکه "توييتر" اين نشست را مثبت ارزيابی کرد.

"عباس عراقچی" معاون وزير امور خارجه ايران توضيح داد که مذاکرات روز شنبه ادامه خواهد يافت. خود وزير امور خارجه ايران پس از بازگشت به هتل مذاکرات انجام شده را مورد تفسير قرار نداد.

يادآور می شود دور جديد مذاکرات گروه "۱+۵" ميانجيان بين المللی حل مساله هسته ای و ايران در خصوص برنامه هسته ای اين کشور روز ۷ نوامبر در ژنو آغاز شد.

آمريکا و برخی از ديگر کشورهای غربی معتقدند که ايران تحت پوشش برنامه صلح آميز هسته ای مشغول ساخت سلاح هسته ای است. مقامات ايرانی نيز با رد اين اتهامات بارها اعلام کرده اند که برنامه هسته ای اين کشور صرفا جهت رفع نيازها به انرژی و ديگر نيازهای صلح آميز است.

گروه "۱+۵" متشکل از روسيه، آمريکا، بريتانيا، فرانسه، چين و آلمان از سال ۲۰۰۳ ميلادی (۱۳۸۲) به همراه آژانس بين المللی انرژی اتمی خواهان آن است که ايران کارهای مربوط به غنی سازی اورانيوم را که برای رژيم منع گسترش هسته ای خطرساز است، متوقف سازد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016