پنجشنبه 16 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايران و آمريکا در ژنو دوجانبه مذاکره کردند

هیأت های مذاکره کننده ايران و آمريکا پيرامون موضوع هسته ای در ژنو رايزنی کردند .

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به ژنو، هیأت های مذاکره کننده ايران و آمريکا در حاشيه مذاکرات ايران و ۱+۵ دقايقی پيش در ژنو مذاکرات دو جانبه خود را آغاز کردند.

عباس عراقچی معاون وزير خارجه ايران رياست هيئت ايرانی را بر عهده دارد و وندی شرمن معاون وزير خارجه امريکا نيز مسئول هيئت امريکايی در مذاکرات ۱+۵ با ايران است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ايران و امريکا در مذاکرات ايران و ۱+۵ نيز در ژنو قبلی، مذاکرات دو جانبه ای در سطح معاونين وزرای امور خارجه با حضور وندی شرمن و سيد عباس عراقچی داشتند.

بر اساس اين گزارش در اين دور از مذاکرات و در پی ارائه ظرح پيشنهادی ايران که چارچوب آن از سوی ۱+۵ مورد پذيرش قرار گرفته است، دو طرف تصميم گرفتند به منظور مذاکرات جزئی تر در بعد از ظهر روز اول مذاکرات را به صورت دو جانبه ادامه دهند.

بر اين اساس تيم هسته ای ايران پس از برگزاری دور افتتاحيه مذاکرات از ساعت ۲ بعد از ظهر به وقت محلی با تيم های مذاکره کننده انگليس، آلمان و فرانسه ديدار و گفتگو کرد و سپس به طور جداگانه با هیأت های چين و روسيه ديدار و ملاقات کرد.

اين ديدار به صورت مشترک بين سه کشور و ايران برگزار شد و در اين ديدار درباره چارچوب طرح پيشنهادی ايران و چگونگی رسيدن به گام های مشترک در اين چارچوب بحث و گفتگو شد.

قرار است نتيجه مجموعه مذاکرات ساعت ۶ به وقت محلی در نشستی با حضور اشتون و ظريف ارائه شود.

سيد عباس غراقچی، عضو ارشد تيم مذاکره کننده هسته ای ايران پس از پايان نشست صبح در باره مذاکرات دو جانبه گفت : اين مذاکرات در چارچوب دستور کار اجلاس خواهد بود . مذاکرات اصلی را به ميز مذاکره کوچک تر تقسيم کرديم . نتيجه مذاکره نيز در ساعت ۶ با حضور اشتون و ظريف اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: ترجيح می دهيم در جمع های کوچک تر مذاکرات را انجام دهيم و فکر می کنيم به اين شکل رسيدن به نتيجه آسان تر خواهد بود.

وی افزود: اميدواريم در جلسه شب بتوانيم به يک متن مورد توافق برسيم.

مذاکرات ايران و ۱+۵ در ژنو فردا نيز ادامه خواهد داشت. دور آتی مذاکرات نيز در ژنو خواهد بود. دو طرف در اين دور از مذاکرات وارد مباحث در چارچوب طرح پيشنهادی ايران محتوايی شده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016