شنبه 18 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع کارگران نيروگاه دماوند در اعتراض به مطالبات معوقه

• جمعی از کارگران نيروگاه دماوند صبح امروز در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات معوقه خود در مقابل درب ورودی اين واحد توليدی تجمع کردند.

ايلنا - يکی از کارگران نيروگاه حرارتی دماوند حاضر در تجمع مذکور در خصوص علت برگزاری علت اجتماع اعتراضی کارگران به ايلنا گفت: ۵۱۰ کارگر شاغل در اين نيروگاه بيش از يک سال بابت حقوق بيمه اجباری و تکميلی، اضافه کاری، عيدی، پاداش و بن کارگری از کارفرما طلبکارند.

وی افزود: غير از مطالبات معوقه ياد شده، کارگران نيروگاه دماوند در يک سال و نيم گذشته دستمز ماهيانه خود را با تاخير دريافت کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين کارگر ادامه داد: وضعيت نامطلوب مالی در حالی برای بيش از يک سال به کارگران نيروگاه حرارتی دماوند تحميل شده‌ است که کار در محيط‌های نيروگاهی يکی از مشاغل پرخطر و حادثه خيز تلقی می‌شود.

اين کارگر بابيان اينکه تاخير در پرداخت مطلبات قانونی کارگران بعد از واگذاری و انتقال مالکيت نيروگاه دماوند به بخش خصوصی آغاز شد، افزود: در حال حاضر بيش از ۱۰۰ کارگر اين واحد توليدی در اعتراض به وضع موجود در مقابل درب ورودی شرکت تجمع کرده‌اند.

وی يادآور شد: مالکيت نيروگاه حرارتی دماوند که هشت سال از شروع فعاليت آن می‌گذرد در سال ۹۱ از شرکت توانير به بنياد شهيد واگذار شد.

وی بابيان اينکه در نيروگاه حرارتی دماوند هيچ گونه نهاد صنفی کارگری به شکل رسمی فعاليت ندارد، افزود: در پی اجتماع اعتراضی امروز کارگران اشخاصی به نمايندگی از فرمانداری پاکدشت برای بررسی در اجتماع کارگران حاضر شدند.

واکنش روابط‌ عمومی: تکذيب خبر تجمع

در هنگام برپايی تجمع اعتراضی کارگران در نيروگاه دماوند، خبرنگار کارگری ايلنا برای پيگيری دلايل وقوع اين اعتراض صنفی با مديريت نيروگاه حرارتی دماوند تماس گرفت.

در همين رابطه «رحمتی»، مسئول روابط عمومی نيروگاه حرارتی دماوند با تکذيب ادعای کارگران معترض در خصوص عدم پرداخت مطالبات يک سال و نيمه، گفت: هيچ اجتماع اعتراضی از سوی کارگران همکار برگزار نشده‌است.

اين مقام مسئول در نيروگاه دماوند با تاييد اينکه انتقال ماکيت و واگذاری مديريت اين واحد توليدی از شرکت توانير به بنياد شهيد در سال گذشته آغار شد، افزود: آن زمان به دليل شرايط اقتصادی و کمبود نقدينگی تاخير کوتاهی در پرداخت مطالبات کارگران ايجاد شد که خوشبختانه اين مسئله‌‌ همان زمان با پيگيری‌های انجام شده مرتفع شد.

رحمتی بابيان اينکه در حال حاضر تمامی ۶۰۰ کارگر شاغل در اين نيروگاه حرارتی از بابت دريافت حقوق قانونی و عرفی خود با مشکلی روبرو نيستند، افزود: متاسفانه تعداد معدودی از همکاران مجموعه که سطح انتظاراتشان به مراتب بالا‌تر از «مقتضيات شرايط موجود» است با نشر اکاذيب کم لطفی کرده‌اند.

وی بابيان اينکه صحت اين ادعا از طريق مراجعه به نهادهای مسئول همچون سازمان تامين اجتماعی قابل بررسی است، افزود: ماهيت استراتژيک و شرايط حساس کار در محيط‌های نيروگاهی اجازه به تاخير افتادن مطالبات کارگران را نمی‌دهد.

مسئول روابط عمومی نيروگاه حرارتی دماوند بابيان اينکه اين واحد توليدی بزرگ‌ترين نيروگاه حرارتی سيکل ترکيبی در منطقه خاورميانه است، افزود: در حال حاضر ۳۵ درصد برق مصرفی تهران و ۷ درصد برق مصرفی کشور در اين واحد توليد می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016