دوشنبه 6 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرجام اعتراض صنفی کارگران فولاد زاگرس، کارفرما چک کشيد

ايلنا ـ دومين روز از تجمع اعتراضی کارگران کارخانه فولاد زاگرس در حالی رو به اتمام است که ظهر امروز با مراجعه کارگران به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مديرعامل اين کارخانه متعهد شد تا علاوه بر پرداخت ۴ ماه از حقوق معوقه و تسويه حساب با سازمان تامين اجتماعی، سرويس اياب و ذهاب را برقرار و درهای بسته کارخانه را به روی کارگران باز کند.

«احمد امينی» يکی از ۱۷۰ کارگر فولاد زاگرس که از ديروز برای پيگيری مطالبات صنفی خود به تهران سفر کرده‌اند درباره سرانجام اعتراضات ديروز و امروز، به خبرنگار ايلنا گفت: پس از آنکه به دليل تطعيل بودن مجلس شورای اسلامی اجتماع صبح امروز کارگران از مقابل ساختمان مجلس به محوطه وزارت تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی منتقل شد، مسئولان اين وزارتخانه با احضار مديرعامل کارخانه فولاد زاگرس، به مذاکره با کارگران پرداختند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: بر اين اساس، مديرعامل بابت ۴ ماه حقوق معوقه ۲۱۱ کارگر کارخانه فولاد چکی به مبلغ ۶۰۰ ميليون تومان صادر کرد.

وی بابيان اينکه چک مورد نظر هم‌اکنون در اختيار معاونت اشتغال و بيکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد، و قرار است تا ساعت ۱۲ امشب نقد و به حساب کارگران واريز شود افزود: البته مديرعامل اصرار دارد که مبلغی از اين چک نيز بابت حقوق ۵۴ نفری که گفته می‌شود هم اکنون در محل کارخانه مشغول کار هستند اختصاص يابد.

اين کارگر فولاد زاگرس ادامه داد: کارگران بخش توليد اخراج شده‌اند و شاغلين فعلی، کادر اداری و مديريتی‌اند و به همين دليل کارگران مخالفت خود را با اين اقدام اعلام کردند.

وی افزود: علاوه بر اين، مديرعامل کارخانه فولاد زاگرس متعهد شد تا با سازمان تامين اجتماعی بابت حقوق بيمه پرداخت نشده کارگران تسويه حساب کند تا از اين طريق کارگران بتوانند دفترچه بيمه‌های خود را تمديد کند.

امينی همچنين از تعهد ديگر مديرعامل کارخانه فولاد زاگرس مبنی بر گشودن درهای بسته کارخانه به روی کارگران و برقراری سرويس اياب و ذهاب روزانه کارخانه خبرداد.

اين کارگر فولاد زاگرس افزود: از آنجا که مديرعامل کارخانه قصد اصلاح ساختار کارخانه را دارد در جلسه امروز متعهد شد ضمن رعايت تمامی حقوق قانونی کارگران و باز نگهداشتن درهای کارخانه به روی آن‌ها حداکثر ظرف مدت دو ماه مستندات خود را به شورای عالی کار ارائه کند.

وی افزود: چنانچه کارفرما طبق تعهد داده شده به وعده خود عمل کند بايد طبق قانون تکليف رابطه شغلی تمامی کارگران فولاد زاگرس مشخص شود و کارگران مشمول برای دريافت مقرری به صندوق بيمه بيکاری معرفی شوند.

به گفته اين کارگر فولاد زاگرس تصميم او و همکارانش بر اين است که تا وصول کامل چک صادر شده و تسويه حساب با سازمان تامين اجتماعی در تهران بمانند و در صورت موفقيت آميز بودن مذاکرات انجام شده فردا صبح برای حضور در کارخانه عازم قروه شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016