یکشنبه 21 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تعويق ۶ ماه حقوق ۱۲۰ کارگر کشتی‌سازی اروندان در سال جاری

• پرداخت ۴ ماه حقوق و ساير مزايای قانونی کارگران در سال ۹۰ نيز به تأخير افتاده است
• به تازگی ۱۵ کارگر قراردادی اين شرکت کشتی سازی نيز به دليل آنچه افزايش مشکلات مالی شرکت ذکر شده است تمديد قرارداد نشده‌اند

ايلنا ـ يک فعال کارگری در خوزستان از تاخير ۶ ماهه حقوق ۱۲۰ کارگر شاغل در کشتی سازی اروندان در سال جاری و تأخير ۴ ماه حقوق و ساير مزايای قانونی مربوط به سال ۹۰ اين کارگران خبر داد.

«مصطفی نظری»، نماينده محوری کانون شورای اسلامی کار در شهرهای آبادان، خرمشهر و اروند رود در اين باره به ايلنا گفت:
در شش ماهی که از سال جاری گذشته است، کارگران تنها ۴ ماه به صورت مساعده مبالغی را دريافت کرده‌اند و به اين ترتيب مابقی حقوق ماههای فروردين، ارديبهشت، خرداد، تير، مرداد و شهريور به کارگران کشتی سازی اروندان پرداخت نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته اين فعال کارگری در منطقه، به تازگی ۱۵ کارگر قراردادی اين شرکت کشتی سازی نيز به دليل آنچه «افزايش مشکلات مالی شرکت» ذکر شده است تمديد قرارداد نشده‌اند و پس از بيکاری اين ۱۵ کارگر، باقی کارگران نيز نگران از دست دادن شغل‌شان هستند.

نظری با بيان اينکه شرکت کشتی سازی اروندان از شرکتهای تحت پوشش شرکت سرمايه گذاری تأمين اجتماعی (شستا) است، گفت: کشتی سازی اروندان در اسفند سال ۸۸ براساس مصوبه هيات وزيران بابت رد ديون به سازمان تامين اجتماعی واگذار شد و در ‌‌نهايت در دی ماه ۹۱ از طريق اين سازمان به زيرمجموعه آن يعنی شرکت سرمايه گذاری تامين اجتماعی (شستا) تحويل شده است.

اين فعال کارگری عدم حمايت مالی سازمان تامين اجتماعی از اين شرکت را به عنوان چالش اساسی توليد و کارگران نام برد و گفت: منابع مالی اين شرکت بايد هر چه سريع‌تر از سوی مسئولان سازمان تامين اجتماعی و شستا تامين شوند تا شاهد تعطيلی اين کارگاه و بيکاری کارگرانش نباشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016