شنبه 18 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هفت تن از معترضان مقابل کنسولگری ايران در اربيل، بازداشت شدند

آژانس کُردپا: بعد از پايان تجمع اعتراضی روز گذشته در شهر اربيل، پليس اقليم کُردستان ٧ نفر از برگزارکنندگان اين تظاهرات را بازداشت کرد.

طبق گزارش رسيده به آژانس خبررسانی کُردپا، هريک از مصطفی شيخه، علی اسماعيل‌نژاد از مسئولان انجمن"زيد" و نيز چيا ملک، پيشوا علی‌پور و رامان پيروتی از اعضای کمپين "نه به اعدام، آری به زندگی" از سوی پليس اربيل بازداشت شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنين دو فعال سياسی و از اعضای حزب "کومله زحمتکشان کردستان" بنام‌های آمانج صلواتی و محمد فرهادزاده نيز بازداشت شدند.

در اين رابطه، ژيوار رسولی يکی از مسئولين انجمن زيد به خبرنگار کُردپا گفت: شب گذشته اين ٧ نفر به اداره‌ی پليس اربيل منتقل و تاکنون در بازداشتگاه بسر می‌برند.

روز گذشته تجمع اعتراضی در رابطه با اعدام زندانيان سياسی کُرد از سوی انجمن "زيد" و کمپين "نه به اعدام آری به زندگی" در پايتخت اقليم کُردستان عراق و در پارک شانه‌در برپا گرديد که پس از آن تعدادی از تظاهرکنندگان به نشانه اعتراض به اجرای اعدام زندانيان سياسی کُرد توسط حکومت اسلامی ايران، کنسولگری ايران در اربيل را سنگباران کردند.

اين عضو انجمن زيد در ادامه گفت: "پليس اعلام کرده است که اين ٧ نفر طبق ماده ١٠ "قانون راهپيمايی و تجمعات اعتراضی اقليم کُردستان" بازداشت شدند و اين در حاليست معترضان بعدها مسير را تغيير داده و بدون اطلاع برگزارکنندگان، دفتر سرکنسولگری حکومت اسلامی ايران را هدف سنگ‌پراکنی قرار دادند.

مجوز برگزاری تجمع اعتراضی روز گذشته را استانداری اربيل صادر کرده بود.

وی افزود: "اين ٧ نفر صبح امروز، شنبه به اداره پليس اربيل منتقل و بدليل تعطيلی ادارات حکومتی و همچنين عدم حضور قاضی، تا اطلاع ثانوی در بازداشت خواهند بود".

از سوی ديگر آسو مام زاده يکی از اعضای انجمن زيد اعلام کرد: "اگر احزاب کُردی کُردستان ايران از اين ٧ نفر پشتيبانی بعمل نياورند امکان صدور حکم زندان برای اين ٧ فعال مدنی وجود دارد."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016