شنبه 18 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عراقچی: مذاکرات يا امشب تمام می‌شود يا به دور بعدی کشيده خواهد شد

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به ژنو، سيد عباس عراقچی معاون وزير خارجه ايران پيش از مذاکرات سه جانبه کری، ظريف و اشتون در جمع خبرنگاران درخصوص اينکه مذاکرات فردا نيز ادامه دارد، گفت: مذاکرات امشب تمام می‌شود يا به دور بعدی کشيده خواهد شد.

وی همچنين يادآور شد: اينکه مذاکرات امشب پايان می‌پذيرد يا به جلسه‌ ديگری موکول شود، هنوز مشخص نيست و بعد از نشست ۳ جانبه شايد بتوان در اين خصوص اعلام نظر کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در خصوص نشست ۳ جانبه شب گذشته بين کری، ظريف و اشتون، اين مذاکرات را بسيار سخت و نفس‌گير خواند و افزود: قرار شد که اين مذاکرات امروز ادامه يابد و منوط شد به مشورت‌های بيشتر ۱+۵ بين خودشان و به خصوص کشورهای غربی. آنها مدام به هماهنگی برای اتخاذ مواضع احتياج دارند.

وی با اشاره به ديدارهای امروز ظريف با وزرای خارجه انگليس، فرانسه و آلمان خاطر نشان کرد: رايزنی‌های جدی در خصوص مفاد متن تفاهمنامه نهايی داشتيم. مسائلی وجود دارند که هنوز باقی مانده و بايد مذاکرات بيشتری صورت گيرد.

وی با بيان اينکه مذاکرات ۳ جانبه ظريف، کری و اشتون تا دقايقی ديگر برگزار خواهد شد، يادآور شد: با توجه به پيچيدگی مذاکرات آن را به ۳ جانبه تقسيم کرديم و هنوز زود است بتوان پيش بينی کرد که پيشرفتی در موارد مورد اختلاف حاصل شود. شايد بتوان امشب جمع‌بندی کرد و اگرنه شايد به جلسه ديگری نياز باشد.

عراقچی در خصوص اينکه آيا مذاکرات فردا نيز ادامه خواهد داشت، گفت: اين مذاکرات يا امشب تمام می‌شود يا به دور بعدی کشيده خواهد شد.

وی در خصوص اينکه چقدر از اختلافات حل شده گفت: در حال حاضر نمی‌توانم در مورد اين صحبت کنم زيرا در حال مذاکره ايم. موضوعات جدی است و هنوز بين مواضع دو طرف فاصله وجود دارد. در مورد برخی موارد فاصله کمتر شده و روی برخی موارد فاصله وجود دارد.

عراقچی درباره سفر لاوروف و ديدارش با ظريف گفت: وی تازه وارد ژنو شده و هنوز مشخص نيست که ديدار با لاوروف به صورت ۲ جانبه يا ۳ جانبه صورت گيرد.

وی در پاسخ به اينکه آيا حضور لاوروف تاثيری بر کاهش اختلافات خواهد داشت، گفت: ممکن است وجود وزرای مختلف کمک‌کننده باشد ولی اين ايران و مجموعه ۱+۵ هستند که تصميم می‌گيرند.

عراقچی در خصوص حضور وزير خارجه چين نيز گفت: اخباری در اين خصوص مطرح شده ولی هنوز دقيقا اعلام نشده است.

وی درباره اظهارات اوباما که گفته به زودی تفاهمنامه امضا می‌شود و دنيا بايد به سمت برداشتن تحريم‌ها گام بردارد، گفت: فعلا در اين خصوص نظری ندارم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016