یکشنبه 19 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کارگران قزوين بين ۳ تا ۳۰ ماه حقوق معوقه طلبکارند

ايلنا ـ خانه کارگر قزوين همزمان با اولين سفر وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت يازدهم به اين استان نامه‌ای سرگشاده خطاب به وی منتشر کرد.

به گزارش ايلنا، تشکيلات خانه کارگر استان قزوين در نامه‌ای که خطاب به «علی ربيعی» وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی نوشته است، ضمن يادآوری «صنعتی بودن قزوين» آورده شده است: استان قزوين روی کاغذ دارای بيش از ۳۲۰۰ واحد صنعتی می‌باشد که در حالت خوش بينانه ۵۰ درصد از شرکت‌ها تعطيل و يا در حال انحلال‌اند و ۵۰ درصد از آن‌ها نيز زير ظرفيت اسمی کار می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



در ادامه نامه اين تشکل کارگری شرايط تشکل‌های کارگری استان توصيف شده و بيان شده است: تشکلات کارگری وضعيت مناسبی ندارند. در گذشته استان قزوين دارای ۱۶۴ واحد شورای کارگری (شورای اسلامی کار) بوده که هم اکنون تعداد آن‌ها به حدود ۴۰ واحد رسيده و بعضاً شرکت‌ها از نماينده کارگر به جای شورای اسلامی کار استقبال می‌کنند که با توجه به سازوکار انتخاب اين نمايندگان که بدون برگزاری انتخابات و با جمع آوری امضاء و حمايت مديريت انجام می‌گيرد، کارگران به دليل موقت بودن قراردادها و ترس از اخراج جرأت اعتراض و پی‌گيری حق انتخاب را ندارند.

در بخش ديگری از اين نامه با اشاره به معوقات حقوقی کارگران فرنخ و مه نخ و نازنخ، پوشينه بافت، لامپ الوند، نقش ايران و... تصريح شده است: تعداد زيادی از کارگران شاغل بين ۳ تا ۳۰ ماه حقوق عقب افتاده دارند که بخشی از آن‌ها در بلاتکليفی و سرگردانی به سر می‌برند.

در قسمت ديگری از اين نامه سرنوشت نامعلوم قوانين حمايتی برای بازنشستگی پيش‌از موعد کارگران مشاغل سخت و زيان‌آور مورد اشاره قرار گرفته و آمده است: اجرای ماده ده قانون نوسازی صنايع با سنگ‌اندازی‌ها و صدور دستورالعمل‌های خارج از قانون اجرا نمی‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016