دوشنبه 20 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

متن بيانيه مشترک ايران و آژانس بين‌المللی انرژی اتمی

يوکيا آمانو، مديرکل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی و علی‌اکبر صالحی، معاون رييس‌جمهور و رئيس سازمان انرژی اتمی ايران يک بيانيه مشترک در زمينه چارچوب همکاری امضا کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آژانس بين‌المللی انرژی اتمی و ايران امروز، ۱۱ نوامبر سال ۲۰۱۳ توافق کردند که همکاری و گفت‌وگوی‌شان را با هدف اطمينان از ماهيت منحصرا صلح‌آميز برنامه هسته‌يی ايران از طريق حل همه مسائل باقيمانده‌ای که تاکنون توسط آژانس حل نشده است، تقويت کنند.

به گزارش وب سايت آژانس بين‌المللی انرژی اتمی، در ادامه اين بيانيه آمده است: در اين زمينه اين توافق حاصل شد که ايران و آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در زمينه فعاليت‌های راستی‌آزمايی که قرار است آژانس برای حل همه مسائل فعلی و گذشته اتخاذ کند، همکاری بيش‌تری داشته باشند. پيش‌بينی می‌شود که همکاری ايران شامل ارائه اطلاعات به موقع درباره تاسيسات هسته‌يی‌اش به آژانس بين‌المللی انرژی اتمی و نيز در زمينه اجرای اقدامات شفاف‌ساز خواهد بود. فعاليت‌ها به صورت گام به گام پيش برده خواهد شد.

آژانس بين‌المللی انرژی اتمی توافق کرد که نگرانی‌های امنيتی ايران را از جمله از طريق استفاده از دسترسی مديريت شده و محافظت از اطلاعات محرمانه مدنظر قرار دهد.

ايران و آژانس به عنوان گام اوليه با اقدامات عملی که در زمينه زير آمده است موافقت کردند. ايران در عرض سه ماه از تاريخ اين بيانيه دسترسی و اطلاعات لازم را ارائه خواهد کرد. آژانس بين‌المللی انرژی اتمی به شورای حکام در زمينه پيشرفت در اجرای اين اقدامات گزارش خواهد داد.

متن ضميمه بيانيه مشترک چارچوب همکاری ۱۱ نوامبر ۲۰۱۳:

اقدامات عملی اوليه که ايران بايد در عرض سه ماه اتخاذ کند:

۱ ارائه اطلاعات مربوطه و دسترسی مديريت شده به معدن گچين در بندرعباس که مورد توافق دوجانبه قرار گرفت.

۲ - ارائه اطلاعات مربوطه و دسترسی مديريت شده به راکتور توليد آب سنگين که مورد توافق دوجانبه قرار گرفت.

۳ - ارائه اطلاعات درباره همه راکتورهای تحقيقاتی جديد.

۴ - ارائه اطلاعات در زمينه شناسايی شانزده سايت که برای ساخت نيروگاه‌های هسته‌يی در نظر گرفته شده است.

۵ - شفاف‌سازی اظهارات ايران درباره تاسيسات غنی‌سازی اضافی

۶ - شفاف‌سازی بيش‌تر اظهارات ايران در زمينه فن‌آوری غنی‌سازی ليزری

اين بيانيه توسط يوکيا آمانو، مديرکل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی و علی‌اکبر صالحی، معاون رييس‌جمهور ايران و رييس سازمان انرژی اتمی ايران در تاريخ ۱۱ نوامبر ۲۰۱۳ در تهران امضا شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016