دوشنبه 27 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسين کروبی: آقای هاشمی گفت خير و صلاح نظام اين است که هر چه زودتر رفع حصر شود

کلمه ـ هفته ی گذشته دختران ميرحسين و رهنورد و خانواده مهدی کروبی، به ديدار آيت الله هاشمی رفسنجانی رفته و در اين ديدار گزارشی از آخرين وضعيت همراهان در حصر جنبش سبز و آنچه در اين سال ها رخ داده را به رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام دادند.

به گزارش کلمه، دختران موسوی و رهنورد در اين ديدار که با حضور همسر و فرزندان آيت الله هاشمی انجام شده، با توصيفی از وضعيت پدر و مادرشان در حصر خانگی، به شرح جزيياتی از آنچه در روز ملاقات عيد غدير با پدر و مادر گذشت پرداختند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمدحسين کروبی در صفحه فيس بوک خود با شرح اين ديدار نوشته است: هفته پيش فرصتی فراهم شد که همراه با فرزندان آقای موسوی، برای ديدار با آقای هاشمی رفسنجانی به منزل ايشان برويم.

در اين ملاقات که همسر و فرزندان آقای هاشمی هم حضور داشتند، فرزندان ميرحسين و رهنورد شرحی از اخرين وضعيت پدر و مادرشان و اتفاقاتی که در روز عيد غديرخم برای آنها پيش آمد را به آقای هاشمی گزارش دادند.

محمدحسين کروبی در ادامه نوشته است: من هم گزارشی از محل اقامت نامناسب پدرم و آخرين وضعيت سلامتی ايشان دادم و اشاره کردم که: «آرتروز زانو و پوکی استخوان آقای کروبی را رنج می‌دهد بطوری که نزديک به دوماه است که قادربه پياده روی در آپارتمان محل حصرشان نيستند.» همچنين گفتم که با تغيير دولت نه تنها اتفاق مثبتی در برخورد با ايشان صورت نگرفته که از برخی جهات اوضاع بدتر هم شده است. برای آقای هاشمی توضيح دادم که اين رفتار ريشه در صحبت وزير اطلاعات در مجلس دارد که بيان نمودند من با دوچرخه وارد اين وزارتخانه خواهم شد و نه با اتوبوس. درحالی که همه می‌دانيم وزير قبلی با ترن وارد اين وزارتخانه شده بود.

فرزند مهدی کروبی در ادامه ی گزارش خود آورده است: به آقای هاشمی گفتم با دوچرخه نمی‌توان به وزارتخانه‌ای رفت که وزير قبلی‌اش با ترن به آنجا رفته است و عدم تغيير شرايط پدرمان هم به همين دليل است. به ايشان عرض کردم که پس از هزار روز حبس و حصر اينجا اولين جايی است که ما برای تظلم‌خواهی مراجعه کرده‌ايم چون شما با اعضای اين دولت که براساس رای مردم انتخاب شده است نزديک می باشيد. همچنين به آقای هاشمی گفتم که:«حداقل انتظار ما اين است که آقای کروبی برای ادامه حصر غيرقانونی به منزل شخصی خود منتقل شود تا شرايط سلامت ايشان تحت نظر خودمان باشد.»

بنا به گزارش کروبی، آيت الله هاشمی هم ضمن ابراز تاسف از عدم تغيير شرايط برای آقايان کروبی و موسوی و خانم رهنورد گفته است که اين حصر نيست بلکه يک زندان انفرادی است. چندی پيش هم در ملاقاتی به مقام رهبری گفتم اگر اتفاقی برای اين محصورين رخ دهد ننگش برای هميشه بر دامن اين نظام خواهد ماند. صلاح و خير نظام در اين است که هرچه زودتر از آنها رفع حصر شود. درشرايط فعلی رفع حصراز جمله مطالبات جدی مردم است و در ملاقات‌هايی که با اشخاص و گروه‌ها دارم، هرجا که نام کروبی و موسوی برده می‌شود با ابراز احساسات جمع مواجه می‌شوم.

محمدحسين کروبی در پايان گزارش خود نوشته که آقای هاشمی از خانواده ی همراهان در حصر جنبش سبز خواسته که سلام مخصوص‌شان را به آقايان موسوی و کروبی و خانم رهنورد برسانند، وی همچنين ابراز اميدواری کرده که اين نگرانی را علاوه‌ بر آيت الله هاشمی، سران دولت که منتخب مردم هستند نيز داشته باشند تا بلکه تغييری در شرايط فعلی حاصل آيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016