دوشنبه 4 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"لايک" پرشمار برای ظريف

شرق ـ محمدحسين نجاتی: به نمودار وسط ٌدقيق نگاه کنيد، تا ببينيد عضو ارشد گروه مذاکره‌کننده ايران چگونه جای خود را در دل جوانان ايرانی باز کرده است. دل جوانان از اين جهت که طبق آمار ارايه‌شده در صفحه فيس‌بوکی محمدجواد ظريف، وزير امورخارجه ايران، بيشترين کاربران و کسانی که صفحه فيس‌بوکی او را «لايک» کرده‌اند، جوانان ۲۵ تا ۳۴ساله هستند. محمدجواد ظريف ۱۴ فوريه سال ۲۰۰۹ در روزهايی که فيس‌بوک دربرگيرندگی بسيار کمتری در ميان مردم ايران داشت، عضو فيس‌بوک شد. امروز پس از چهارسال از عضويت او در اين شبکه اجتماعی، تعداد کسانی که صفحه او را لايک کرده‌اند به بيش از ۶۶۶‌هزارنفر رسيده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


طبق آمار ثبت‌شده در اين شبکه اجتماعی، اولين بازه زمانی‌ای که صفحه او در فيس‌بوک با بيشترين استقبال کاربران فضای مجازی مواجه شد، همزمان بود با ماه اکتبر ۲۰۱۳، يعنی يک‌ماه پيش. درست در زمانی که گزارش‌های فيس‌بوکی ظريف نقل محافل کاربران فيس‌بوک شد و تعداد لايک‌های پست‌های او و نظراتی که کاربران برای او ثبت کرده‌اند به بيش از ۱۰۱‌هزارنفر رسيد. پس از آن در تاريخ ۱۳ نوامبر يعنی دوهفته پيش، همزمان با اجلاس ژنو۲ تعداد بحث‌ها و کامنت‌ها در صفحه او به ۲۰۳‌هزار لايک و کامنت و انتشار مجدد پست رسيد.

اما رکورد بازديد از صفحه فيس‌بوکی او و بحث و لايک و انتشار مجدد، روز گذشته شکست. پس از پست فيس‌بوکی ظريف مبنی بر توافق ايران و گروه ۱+۵ بيش از ۳۰۰‌هزار بحث، لايک و انتشار پست در صفحه فيس‌بوکی ظريف معادل ۵۰‌درصد دوستداران صفحه او انجام شد. ظريف اما در صفحه فيس‌بوکی خود شاهد رکورد ديگری نيز بود.

ظريف روز گذشته در آخرين پست خود نوشت: «دوستان سلام، ساعت چهار بامداد يکشنبه به وقت ژنو (شش‌ونيم به وقت ايران عزيز) است. به ياری خدا، مقاومت و صبر و متانت شما ملت بزرگ به نتيجه رسيد و مذاکرات با موفقيت پايان يافت. غنی‌سازی به رسميت شناخته شد. فعاليت‌ها ادامه خواهد يافت و تحريم‌ها در سراشيبی قرار گرفت. امروز بيش از هر زمان همدلی و همبستگی ملی ضروريست.» اين پست روز گذشته رکورد تعداد لايک‌های صفحه فيس‌بوکی او را شکست و تا بعدازظهر ديروز بيش از ۱۵‌هزاربار، بازانتشار شد و بيش از ۱۲۰‌هزار لايک خورد. کاربران بيش از ۳۵‌هزار نظر درج کردند و اين پست در صفحه فيس‌بوکی او را به پستی تاريخی و ماندگار تبديل کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016