پنجشنبه 7 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هواپیماهای ژاپن و کره جنوبی بر فراز شرق دریای چین

صدای آمريکا ـ ژاپن و کره جنوبی اعلام کردند که هواپیماهایشان در محدوده ای که چین از آن به عنوان منطقه دفاعی خود یاد می کند، پرواز کرده اند. قبلاً در اوائل هفته هواپیماهای آمریکایی بر فراز همین منطقه - در شرق دریای چین - پرواز کرده بودند.

توکیو و سئول روز پنجشنبه اعلام کردند پرواز هواپیماهای خود بر فراز منطقه مورد بحث را به چین اطلاع نداده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


چین روز شنبه منطقه مورد بحث در شرق دریای چین را منطقه حفاظت هوایی خود اعلام کرد و گفت همه هواپیماهای مسافری یا نظامی خارجی که بر فراز این منطقه پرواز می کنند، باید خود را معرفی کنند و از دستورات پکن پیروی کنند، یا اقدامات اضطراری درباره آنها صورت خواهد گرفت. نوع این اقدامات اضطراری روشن نشده است.

منطقه ای که از سوی چین به عنوان منطقه حفاظت هوایی تعیین شده، برفراز منطقه ای است غیر مسکونی که توسط ژاپن - رقیب منطقه ای چین - کنترل می شود و دارای منابع فراوانی است.

ایالات متحده گفته است دو بمب افکن ب.۵۲ این کشور روز دوشنبه بدون اطلاع دادن به چین بر فراز این منطقه پرواز کرده است. خطوط هوایی ژاپن نیز از روز چهارشنبه - به درخواست دولت ژاپن - از ارائه برنامه پروازهای خود بر فراز این منطقه به چین خودداری کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016