پنجشنبه 7 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازرسان برای بازديد از تاسيسات آب سنگين اراک، ۱۷ آذر به تهران می‌آيند

ايسنا ـ نماينده دائم ايران در آژانس بين‌المللی انرژی اتمی، گفت: ايران از بازرسان آژانس خواسته است تا ۱۷ آذر (۸ دسامبر) از تاسيسات توليد آب سنگين اراک بازرسی کنند.

رضا نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی هسته‌يی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، با اعلام اين مطلب افزود: جمهوری اسلامی ايران در نامه‌ای به مديرکل آژانس از بازرسان خواسته است تا در قالب تفاهم ايران و آژانس با عنوان «چارچوبی برای همکاری» بازرسان ۱۷ آذر از تاسيسات توليد آب سنگين اراک بازديد کنند.

وی گفت: اين بازرسی بر اساس تفاهم مذکور «مديريت شده» خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



نماينده دائم ايران در آژانس درباره ديدار روز چهارشنبه وی با يوکيا آمانو، گفت: عصر روز چهارشنبه به همراه يک عضو تيم مذاکره‌کننده با آقای آمانو ديداری داشتيم که در رابطه با تفاهم ايران و ۱+۵ بود. همچنين پس از آن هيات ايران با هيات آژانس به سرپرستی معاون مديرکل در امور پادمان‌ها نشستی سه ساعته در رابطه با تفاهم ايران و ۱+۵ برگزار شد.

نجفی گفت: در اين نشست سه ساعته موارد و جزئيات تفاهم مذکور به هيات آژانس توضيح داده شد.

وی درباره زمان اجرای تفاهم ايران و ۱+۵، خاطرنشان کرد: همان‌طور که آقای صالحی گفتند اجرای اين تفاهمنامه از اواخر دسامبر (اوايل دی ماه) آغاز می‌شود.

نماينده دائم ايران در آژانس تاکيد کرد: بازرسی بازرسان در ۱۷ آذر ارتباطی با تفاهمنامه ايران و ۱+۵ ندارد و مربوط به تفاهم ميان ايران و آژانس است.

نجفی همچنين با اشاره به برگزاری نشست شورای حکام که از روز دوشنبه هفته جاری در وين آغاز شده است، گفت: به احتمال زياد موضوع ايران عصر روز پنج‌شنبه در دستور کار قرار می‌گيرد که بيانيه جنبش غيرمتعهدها در آژانس و نيز بيانيه ايران قرائت خواهد شد.

به گزارش ايسنا، بازديد و بازرسی آژانس از تاسيسات توليد آب سنگين اراک در چارچوب کد اصلاحيه ۳/۱ قرار دارد که ايران اجرای آن را متوقف کرده است. ايران اجرای کد اصلاح شده ۳/۱ قديم را در دستور کار خود قرار داده است اما آژانس معتقد است که کد اصلاح شده ۳/۱ جديد را ايران بايد مدنظر قرار دهد. در عين حال تا پيش از تفاهمنامه همکاری ميان ايران و آژانس، بازرسان اجازه بازديد از کارخانه توليد آب سنگين اراک را به طور معمول نداشتند. هر چند که ايران پيش از اين يک بار اجازه بازرسی از اين تاسيسات را داده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016