چهارشنبه 13 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نرگس محمدی، شهروند افتخاری شهر دانشگاهی لوون

کانون مدافعان حقوق بشر ـ نرگس محمدی، مدافع حقوق بشر به عنوان شهروند افتخاری شهر دانشگاهی لوون معرفی شد. بر اين اساس يک نهاد مدنی شهر لوون با کمک سازمان عفو بين الملل روز ۲۷ و ۲۸ نوامبر از تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی دعوت کرد تا به اين شهر سفر کند.

به گزارش سايت کانون مدافعان حقوق بشر، تقی رحمانی در خصوص دليل اين دعوت گفت: "اول تجليل از نرگس محمدی به عنوان فعال حقوق بشر بود که در سال ۲۰۱۲ به عنوان چهره مورد حمايت سازمان عفو بين الملل قرار گرفت. در نتيجه به درخواست نهادهای مدنی شهر در مراسمی در دانشگاه، نرگس محمدی و دو فعال ديگر حقوق بشر به عنوان شهروند و افتخاری پذيرفته شدند که من در اين مراسم درباره فعاليت های نرگس محمدی توضيح دادم. همچنين به سوالات شرکت کنند گان در مورد وضع حقوق بشر و تحولات سياسی اخير پاسخ دادم که نشان از آشنايی افراد از اوضاع ايران داشت."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای رحمانی با بيان اينکه "در اين مراسم ۶۰ نفر از مقامات و فعالان مدنی شهر و دانشگاهيان شرکت کرده بودند"، به دليل ديگر اشاره کرد و گفت: " برای شرکت در يک کنفرانس از سوی گروه حقوق بشری عفو بين الملل در دانشگاه علوم سياسی بود که از من دعوت شده بود تا سخنرانی کنم."

او گفت که عنوان بحثش منطقه خاورميانه، ايران و دموکراسی و جامعه مدنی بوده است که در جمع ۷۰ نفر از دانشجويان علوم سياسی ايراد شده است. بحثی که با سوالات زيادی نيز همراه شده است.

فرد ديگر شرکت کننده در اين کنفرانس، يکی از استادياران دانشگاه بوده است که تز دکترای خود را رابطه ايران و ترکيه انتخاب کرده بود.

آقای رحمانی در ادامه گفت که همچنين از او خواسته شده بود تا به عنوان مخالفی که از نوجوانی با حکومت مشکل داشته است، از حس و تجربه خود برای کسانی بگويد که در سال آخر متوسطه هستند و می خواهند پليس شوند.

او در خصوص اين بخش از برنامه سفرش گفت: "وقتی از مسول اين گروه ۳۰ نفری پرسيدم که چرا من بايد برای اين افراد سخن بگويم در توضيح گفت که اين پليس های آينده بايد بدانند که هر متهمی مجرم نيست. بنابراين ما اين افراد را در کلاس اجباری حقوق بشر شرکت می دهيم."

شهر لوون توسط سه نهاد دولت، بخش خصوصی و جامعه مدنی پی ريزی شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016