شنبه 16 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيکاری ۴۰ هزار کارگر ساختمانی در همدان تا پايان سال جاری

• «با وجود وعده‌های دولت‌های احمدی‌نژاد مبنی بر اشتغالزايی از طريق ساخت مسکن، مسکن مهر نه تنها نتوانست شغل‌های پايداری ايجاد کند بلکه واحد‌های توليدی مصالح ساختمانی که به اميد تأمين مصالح اين پروژه‌ها فعاليت جديدی را آغاز کرده بودند نيز اکنون دچار مشکل شده‌اند.»

ايلنا - يک فعال کارگری در استان همدان از بيکاری بيش از ۴۰ هزار کارگر ساختمانی بعد از اتمام پروژه‌های مسکن مهر تا پايان سال جاری خبر داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


چنگيز اصلانی، دبير خانه کارگر همدان به ايلنا گفت: بيش از ۴۰ هزار کارگر ساختمانی در بخش‌های مختلف مسکن مهر در استان همدان مشغول به کارند که تمامی اين کارگران حداکثر تا پايان سال جاری به مرور با تحويل واحد‌ها به مالکان، بيکار می‌شوند.

او با بيان اينکه اشتغال در پروژه‌های مسکن مهر موقتی است، در مورد وعدهای اشتغال زايی دولت نهم و دهم افزود: با وجود وعده‌های دولت‌های احمدی‌نژاد مبنی بر اشتغالزايی از طريق ساخت مسکن، مسکن مهر نه تنها نتوانست شغل‌های پايداری ايجاد کند بلکه واحد‌های توليدی مصالح ساختمانی که به اميد تأمين مصالح اين پروژه‌ها فعاليت جديدی را آغاز کرده بودند نيز اکنون دچار مشکل شده‌اند.

او گفت: اکثر اين کارخانه‌های توليد کننده مصالح ساختمانی با آغاز فعاليت ساخت ساز مسکن مهر به اميد توليد بيشتر تعداد زيادی کارگر جذب کرده‌اند که با اتمام پروژه های مسکن مهر اين واحدهای توليدی نيز بخشی از کارگران خود را اخراج کرده‌اند.

او در بخش ديگری از سخنان خود در مورد بيمه کارگران شاغل در مسکن مهر اظهار داشت: از مجموع کارگران شاغل در ساخت مسکن مهر همدان، فقط يک سوم از کارگران از خدمات بيمه‌ای تامين اجتماعی بهره‌مند شده‌اند، اين در حاليست که اين کارگران علاوه بر محروميت از خدمات درمانی، از خدمات مستمری بيمه بيکاری نيز نمی‌توانند استفاده کنند.

اين فعال کارگری همچنين اقدامات حمايتی دولت از کارگران ساختمانی را نامطلوب ارزيابی کرد و گفت: کمترين کاری که دولت گذشته برای تامين آتيه اين کارگران می‌توانست انجام دهد، ساماندهی و زير پوشش بيمه قرار دادن آنان بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016