یکشنبه 17 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تذکر ۵۳ نماينده به ظريف: چرا گفته ايد بهترين مبارزه، دموکراسی و راه‌های ديپلماتيک است

۵۳ نماينده مجلس شورای اسلامی در تذکری کتبی نسبت به اظهارات وزير امور خارجه انتقاد و ابراز عقيده کردند که وزير امور خارجه در برابر تجهيزات نظامی دشمن شماره يک ملت ايران وادادگی به خرج داده و قدرت معنوی و نظامی جمهوری اسلامی ايران را کوچک پنداشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين تذکر که برابر ماده ۱۹۲ آيين‌نامه داخلی مجلس به عنوان تذکر کتبی مطرح شده، آمده است: آقای ظريف در دانشگاه تهران عنوان کرده که «آيا آمريکا که می‌تواند با يک بمب تمام سيستم دفاعی ما را از کار بيندازد، از سيستم دفاعی ما می‌ترسد؟» وی بهترين مبارزه را دموکراسی و راه‌های ديپلماتيک دانسته است.

اين جمله آقای ظريف مورد سوء استفاده رسانه‌های بيگانه قرار گرفته و آن را نشان توان واقعی دفاعی ايران دانستند، در حالی که سيستم دفاعی ملت ايران علاوه بر حضور آگاهانه در صحنه‌های مختلف از جمله انتخابات‌ها و صحنه‌هايی مانند ۹ دی و ۲۲ بهمن، پيشرفت‌های چشمگير نظامی و صنعتی است که پس از ۳۵ سال تلاش به دست آمده است.

در ادامه اين تذکر آمده است: متاسفانه آقای ظريف که در سابقه زندگی خود حتی يک ساعت حضور در دفاع مقدس را ندارد، نه شهيدی در کنار خود ديده، نه خون مجروحی و نه تير و ترکشی بايد از تجهيزات نظامی دشمن بترسد و آن را بزرگ بپندارد؛ در حالی که مهم‌ترين سيستم دفاعی ما در کنار پيشرفت‌های نظامی،‌ روحيه شهادت‌طلبی است و به تعبير رهبری معظم انقلاب مانند سنگ کوچکی ماشين جنگی بزرگ دشمنان ما را از کار می‌اندازند. اين سيستم دفاعی با بمب آمريکايی قدرتمندتر می‌شود و از کار نمی‌افتاد. همان‌طور که امام راحل فرمود بکش ما را، ملت ما بيدارتر می‌شود. متاسفانه اين سخنان آقای ظريف به جای بازدارندگی، دشمنان اين کشور را برای تحرکات نظامی عليه ملت ما تحريک می‌کند.

در اين تذکر کتبی که در اختيار خبرنگاران رسانه‌ها قرار گرفته نام حميد رسايی، حسين طلا، مسعود ميرکاظمی، روح‌الله حسينيان و حسين مظفر به چشم می‌خورد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016