سه شنبه 19 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سعيد مرتضوی سند رو کرد

تهران - ايرنا - سعيد مرتضوی، رييس سابق سازمان تامين اجتماعی، اسنادی را برای کمسيون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ارسال کرده است و در آنها نام ده ها نماينده ای ذکر شده که از اين سازمان «کارت هديه» و «بن» دريافت کرده اند.

مرتضوی، اين سه سند را ضميمه نامه خود کرده و به اين کميسيون فرستاده است. در سند شماره ۳۶۸ اسامی ۱۴۳ نماينده در سند ۹۸۱ مشخصات ۷۵ نماينده و در سند شماره ۴۲۶ اسامی ۶۷ نماينده مجلس آمده است. به نوشته مرتضوی اين نماينده ها در دوره های مختلف مجلس و در «چند نوبت» از سازمان تامين اجتماعی دريافتی داشته اند.

متن اين نامه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسمه تعالی

جناب آقای پور مختار

رياست محترم کميسيون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی

سلام عليکم

احتراماً پيرو درخواست آن کميسيون محترم که قبل از وصول، در خبرگزاری ها و روزنامه ها منتشر گرديده به استحضار می رساند جايگاه رفيع کميسيون اصل ۹۰ ايجاب می نمايد تا خواسته جناب عالی سريعاً اجابت گردد. لذا بدين وسيله به پيوست سند شماره ۳۶۸ در سيزده برگ اسامی و مشخصات ۱۴۳ نفر از نمايندگان محترم مجلس شورای اسلامی و سند شماره ۹۸۱ در پنج برگ اسامی و مشخصات ۷۵ نفر از نمايندگان محترم مجلس شورای اسلامی و سند شماره ۴۲۶ در ده برگ اسامی ۶۷ نفر از نمايندگان محترم مجلس شورای اسلامی که برخی از نمايندگان محترم در چند نوبت دريافتی داشته اند، ايفاد می گردد.

اين نمايندگان محترم در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی از مديرعامل سابق سازمان، بن و کارت هديه به مقادير مذکور در اسناد پيوست به موجب قانون و در راستای مصوبات هیأت امنای سازمان تأمين اجتماعی از محل بودجه غير شمول در اختيار مديرعامل، دريافت نموده اند. موضوع فوق هيچ اشکال قانونی نداشته و مسائل مطروحه در گزارش اخير هیأت تحقيق و تفحص مجلس شورای اسلامی و تبليغات کاذبی که متعاقب آن در برخی مطبوعات و رسانه ها بعمل آمده، با تحريف و بيان مسائل غير واقعی صورت گرفته و موجب مخدوش جلوه دادن امور جاری و قانونی سازمان تأمين اجتماعی و مسائل ساری و جاری در همه دوره های مجلس شورای اسلامی شده است، لذا توجه حضرتعالی را به منظور امعان نظر و رسيدگی دقيق آن کميسيون محترم به موارد ذيل جلب می نمايم:

۱- پرداخت هايی که به نمايندگان محترم مجلس شورای اسلامی از سوی سازمان تأمين اجتماعی صورت گرفته اختصاص به دوره خاص ندارد و با بررسی اسناد موجود، مشخص است که تقريباً در اکثر دوره ها در همين حد پرداختی صورت گرفته است. در سازمان تأمين اجتماعی بودجه غيرشمول طبق رسالت سازمانی جهت پرداخت کمک هزينه درمانی برای بيمه شدگان و کمک به خانواده های نيازمند که بيمه تأمين اجتماعی هستند پيش بينی گرديده لذا در همه دوره ها بخشی از اين بودجه در اختيار نمايندگان محترم خصوصاً عزيزانی که از حوزه های انتخابيه شهرستانهای محروم هستند قرار گرفته تا جهت پاسخگويی به مراجعاتی که در اين خصوص دارند هزينه نمايند و به واسطه اعتمادی که ويژگی جايگاه رفيع نمايندگی ملت شريف ايران بوده، در هيچ دوره ای صورتحساب و رسيد هزينه از نمايندگان محترم اخذ نشده است و اصولاً در مقررات بودجه غير شمول اخذ صورتحساب هزينه در اين امور پيش بينی نشده و بر اساس اختيارات تفويضی ضرورتی هم نداشته است.

۲- همانگونه که به موجب اسناد پيوست ملاحظه می فرماييد جناب آقای محجوب نماينده محترم تهران و اکثر همکاران ايشان در هیأت تحقيق و تفحص مجلس شورای اسلامی جزء دريافت کنندگان کارت هديه و بن بوده اند و با بررسی اسناد دوره های قبل نيز اين رويه موجود است. اينجانب در تاريخ ۹/۹/۹۲ و قبل از نهايی شدن گزارش کميسيون، در نامه ای که به پيوست تقديم می گردد و جناب آقای محجوب نيز بدون ذکر مفاد آن در گزارش نهايی تصريح نموده اند که پيوست مستندات گزارش شده است، صريحاً نسبت به اشتباه بودن تعداد نمايندگان مذکور و همچنين ذکر اين پرداخت ها بدون بيان علت و مورد مصرف آن که موجب ابهام آفرينی می شود توضيح داده ام و خدمت ايشان صريحاً نوشته ام که خودتان نيز در ليست قبلی و در دوره پيشين جزء دريافت کنندگان اين وجوه بوده ايد و اگر آن را خلاف می دانيد ميزان و دفعات موضوعيت ندارد، زيرا وقتی شراب حرام است خوردن يک جرعه يا چند بطری دارای حد واحد است. ولکن ظاهراً ايشان اصرار داشته اند که بدون توجه به توضيحات کتبی اينجانب و بيان موازين قانونی مربوطه، تعداد و اسامی نمايندگان محترم را بدون جهت در مطبوعات و رسانه ها منتشر تا پيرامون آنان بدون دليل ابهام آفرينی شود.

۳- علت عدم ارائه اسامی و مشخصات نمايندگان محترم مجلس که منظور نظر آقای محجوب است اجتناب از سوء استفاده سياسی و جناحی بود. همانگونه که استحضار داريد اين تحقيق و تفحص توسط يک حزب سياسی انجام گرديد و تقريباً اکثر کارمندانی که آقای محجوب جهت اين کار به سازمان تأمين اجتماعی معرفی کرده اند پرسنل حزب سياسی «خانه کارگر» هستند. پرسنل مربوطه فقط به دنبال اهداف سياسی و تخريب رقبای خود بوده اند. موارد متعدد در رابطه با مراجعه به اينجانب و برخی معاونين سازمان و مدير مسئول روزنامه خورشيد به شرحی که در مصاحبه مطبوعاتی ايشان آمده است اين امر را ثابت و محرز می نمايد که دلايل خود را جهت رسيدگی به آن کميسيون محترم ارسال می نمايم.

در پايان، اميد است با دقت و قاطعيت به تخلفاتی که نمايندگان محترم عضو تحقيق و تفحص مجلس بر خلاف آيين نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه های مطبوعاتی انجام داده و با تبليغات کاذب و انبوه پرداخت رسانه ای موجب تشويش اذهان عمومی و حتی هتک حيثيت جايگاه نمايندگان محترم گرديده اند، رسيدگی و با متخلفين مذکور برخورد قانونی به عمل آوريد.

و آخر دعوانا ان الحمدلله رب العالمين

سعيد مرتضوی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016