پنجشنبه 21 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار روحانی درباره پيامد تفسير نادرست غرب از توافقنامه ژنو

ايرنا ـ تهران -دکتر حسن روحانی رييس جمهوری، مفهوم توافق نامه ژنو را به رسميت شناختن تمام حقوق ايران از جمله حق غنی سازی عنوان کرد و گفت: اگر کشورهايی بخواهند تفسير ديگری از اين توافق مطرح کنند، به اعتماد فی مابين و تلاش های اعتمادساز موجود لطمه وارد کرده اند.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رسانی رياست جمهوری ، وزير امور خارجه روسيه با حجت الاسلام و المسلمين حسن روحانی ديدار و گفت و گو کرد که در اين ديدار موضوعاتی چون ضرورت برقراری صلح و امنيت، مبارزه با تروريسم و افراطی گری، مسائل و چالشهای منطقه ای و تحولات سوريه و مذاکرات هسته ای ژنو مطرح شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دکتر روحانی اظهار داشت: در زمينه مذاکرات هسته ای ژنو، ايران همواره بر دو اصل تأکيد دارد، اصل اول عدم پذيرش تبعيض و بهره مندی يکسان از تمامی حقوق مندرج در ان .پی.تی به خصوص حق غنی سازی در داخل خاک ايران و اصل دوم تأکيد بر صلح آميز بودن و صلح آميز ماندن فعاليت های هسته ای ايران.

رييس جمهور کشورمان افزود: مفهوم توافق نامه ژنو، اين است که تمام حقوق ايران از جمله حق غنی سازی در آن به رسميت شناخته شده است و اگر کشورهايی بخواهند تفسير ديگری از اين توافق مطرح کنند، به اعتماد فی مابين و تلاش های اعتمادساز موجود لطمه وارد کرده اند.

دکتر روحانی با اشاره به ديدگاه ها و تلاش های مشترک دو کشور در خصوص مبارزه با تروريسم و افراطی گری گفت: بحث تروريسم و افراطی گری از مسايل مهم و مشترک بين دو کشور است که ضرورت دارد، همکاری های دوجانبه برای مقابله با تمامی ابعاد آن گسترش يابد.

رييس جمهور با بيان اين نکته که حضور نيروهای خارجی سبب بی ثباتی و ناامنی در منطقه و گسترش تروريسم شده است، اظهار داشت: حضور نيروهای خارجی در منطقه از مشکلات بزرگی است که همواره مورد توجه ايران و روسيه بوده و ضرورت دارد تعاملات مشترک ما در اين خصوص توسعه يابد.

دکتر روحانی، با اشاره به اقدامات انجام گرفته از سوی دو طرف برای اجرايی شدن توافقات رؤسای جمهور ايران و روسيه در بيشکک گفت: هدف ما رسيدن به روابطی استراتژيک و بسيار نزديک با روسيه است.

وی تاکيد کرد: ايران همچون روسيه آماده رسيدن به توافق جامع بلند مدت ميان دو کشور است که زمينه های همکاری های دو جانبه، منطقه ای و بين المللی را در بر بگيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016