پنجشنبه 28 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی اکبر صالحی: در صورت نقض عهد غرب، به راه خود ادامه می دهيم

قم - ايرنا - رييس سازمان انرژی اتمی با ابراز اميدواری بر اجرای کامل توافقنامه ژنو گفت: اگر طرف غربی مفاد توافقنامه را نقض کند، ما به راه خود ادامه می دهيم و از حق خود کوتاه نمی آييم.

به گزارش ايرنا، ˈ علی اکبر صالحی ˈ پنجشنبه شب در پايان سفر خود به قم جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف سفر خود به اين شهر گفت: در ديدار با شش تن از مراجع معظم تقليد به طرح جزييات گفت و گو های هسته ای، مذاکرات ژنو و رفع ابهامات احتمالی پرداختيم و از ايشان رهنمود گرفتيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


صالحی ابراز اميدواری کرد: جمهوری اسلامی با ارشادات رهبر معظم انقلاب و چارچوبی که ايشان برای گروه مذاکره کننده تدوين کرده اند و با دعای خير مراجع بقيه راه را نيز طی کنيم و ايران با سرافرازی از اين پرونده عبور کند.

وی تاکيد کرد: جمهوری اسلامی ضمن پايبندی به تعهدات خود، از حقوق مسلم خود مطابق ان پی تی عدول نخواهد کرد.

رييس سازمان انرژی اتمی تصريح کرد: در اين توافقنامه هر چه روی دهد، ايران برنده است، اگر طرف غربی به تعهداتش عمل کند يا نکند، به هر حال ايران به افکار عمومی جهان نشان داده است که به تعهدات خود پايبند است.

وی گفت: در صورت نقض عهد طرف غربی، افکار عمومی جهان پی خواهد برد که چه کسانی دنبال بهانه تراشی و نقض عهده بوده اند.

رييس سازمان انرژی اتمی با اشاره به سياست استقلال و عزتخواهی جمهوری اسلامی گفت: ايران طی ۳۴ سال گذشته با پايبندی بر اصول و اهداف خود ، نشان داده است که از امتحانات سرافراز بيرون می آيد.

** غنی سازی ادامه می يابد

صالحی گفت: غنی سازی پنج درصد همچنان برای رفع نيازهايمان ادامه می يابد و اين يک روند داوطلبانه است که ما همواره بر آن تاکيد داشته ايم.

وی افزود: زمانی قرار بود که غربی ها سوخت ۲۰ درصد به ما بدهند اما چون استنکاف کردند، به همت جوانان خود به آن دست يافتيم و اين امر موجب شگفتی دنيای غرب شد.

رييس سازمان انرژی اتمی گفت: دنيا امروز به اين نتيجه رسيده است که جمهوری اسلامی با تهديد و فشار خواسته های خود را رها نمی کند و برای تحقق منافع ملی قدم های خود را با استواری بر می دارد.

** بازرسی های دائمی انجام می شود

صالحی گفت: بازرسان آژانس بين المللی انرژی اتمی از همه سايت های ما بطور دائم بازرسی می کنند ، دوربين های آنها هست و طبق قرارداد، همواره بازرسان در محل حضور دارند.

رييس سازمان انرژی اتمی افزود: علاوه بر اين، بازرسی سر زده نيز در تمام تاسيسات هسته ای انجام می شود و همه تاسيسات مانند هر کشور ديگری تحت نظارت آژانس است.

وی گفت: غربی ها ادعا می کنند که ايران در صنايع موشکی درحال ساخت کلاهک هسته ای است اما اين يک ادعای بدون دليل و باطل است.

صالحی گفت: فتوای رهبر معظم انقلاب در حرمت ساخت و استفاده از سلاح هسته ای يک حکم حکومتی است و ما به ملزم به رعايت آن هستيم.

وی گفت: ساخت کلاهک هسته ای يک ادعاست که ما به شدت تکذيب و نفی می کنيم.

رييس سازمان انرژی اتمی تاکيد کرد: ما مرجعی برای بازرسی از صنايع موشکی نداريم و آژانس بين المللی انرژی اتمی نيز در چنين جايگاهی نيست.

علی اکبر صالحی چهارشنبه شب به منظور زيارت و ديدار با مراجع تقليد به قم سفر کرد.

وی امروز بطور جداگانه با حضرات آيات مکارم شيرازی، صافی گلپايگانی، جوادی آملی، نوری همدانی، موسوی اردبيلی و جعفر سبحانی ديدار و گفت و گو کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016