شنبه 30 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون وزير ارتباطات: "وی چت" با دستور کميته تعيين مصاديق فيلتر شد

معاون وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات محدوديت دسترسی به سرويس «وی چت» را به دستور کارگروه تعيين مصاديق فيلترينگ عنوان کرد و گفت: اين اپلی کيشن موبايل به دستور کميته تعيين مصاديق و ابلاغ آن به شرکت ارتباطات زيرساخت از روز پنجشنبه ۲۸ آذر ماه برای کاربران ايرانی فيلتر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود خسروی صبح امروز شنبه در نشست خبری اظهار داشت: دستور فيلتر کردن سايت های اينترنتی و ساير اپلی کيشن های کاربردی از وظايف کميته تعيين مصاديق فيلترينگ است و شرکت ارتباطات زيرساخت تنها مجری اجرای اين دستورات است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



کاهش قطعی ۲۰ درصدی نرخ پهنای باند اينترنت

مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت با اشاره به دستور وزير ارتباطات برای کاهش قيمت نرخ پهنای باند اظهار داشت: هم اکنون فعاليت های توسعه ای برای کاهش قيمت پهنای باند را در دستور کار قرار داده ايم و سعی داريم انتقال ميزبانی سايت های اينترنتی به داخل کشور در ميزان پهنای باند صرفه جويی کنيم.

وی با بيان اينکه از سال گذشته افزايش چشمگيری در هزينه های جاری تامين پهنای باند داشتيم، اما افزايش قيمتی روی نرخ نهايی پهنای باند نداشته ايم، افزود: با استفاده از ظرفيت های بخش خصوصی در زمينه انتقال پهنای باند سعی در کاهش قيمت ها داريم.

خسروی گفت: با استفاده از کابل پيشگامان از مسير باراکا به چابهار بالغ بر ۴۰ گيگابيت بر ثانيه ظرفيت پهنای باند را افزايش داده ايم که در اين زمينه از ظرفيت بخش خصوصی کمک گرفته ايم.

معاون وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با اين وجود به دليل دستور شخص وزير ارتباطات قطعا ۲۰ درصد در نرخ پهنای باند کاهش خواهيم داشت.

مخابرات ۲۷۰ ميليارد تومان بدهکار است

مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت در زمينه اختلاف حساب اين شرکت با شرکت مخابرات ايران نيز گفت: با مخابرات اختلافات زيادی داريم که البته بخشی از آن طبيعی است چراکه وقتی يک شرکت خصوصی می شود و بخش هايی از آن در دل حاکميت باقی می ماند، اختلافاتی پيش می آيد.

وی افزود: طلبی که شرکت ارتباطات زيرساخت از مخابرات دارد، تا پايان سال ۹۱، ۲۷۰ ميليارد تومان برآورد می شود و اين در حالی است که مخابرات تنها ۱۲۰ ميليارد تومان آن را پذيرفته است.

خسروی با بيان اينکه منتظر رفع شدن اين اختلافات هستيم، افزود: ما می گوييم اگر مخابرات با همين ۱۲۰ ميليارد تومان نيز موافق است اين طلب را تسويه کند. در همين حال هفته گذشته نيز جلسه ای با مخابرات داشتيم و کارگروهی ايجاد کرده ايم تا اين موضوع را رفع کند.

لغو مصوبه VPN قانونی

معاون وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات با بيان اينکه استقبالی از VPN قانونی نشد، گفت: با وجود امکاناتی که فراهم کرده ايم و سرمايه گذاری بر روی تجهيزات قانونمند شدن VPN، اما شواهد نشان می دهد که از اين طرح استقبالی صورت نگرفت و بر اين اساس از شورای عالی فضای مجازی تقاضا کرده ايم اين مصوبه را لغو کند.

راه اندازی سامانه امنيت شبکه زيرساخت

وی همچنين از راه اندازی سامانه امنيت شبکه ارتباطات زيرساخت (SOC) به عنوان يکی از برنامه‌های صد روزه شرکت ارتباطات زيرساخت خبر داد و گفت: در همين حال افزايش يک هزار و ۵۰۰ کيلومتر فيبر نوری، افزايش ۴۰ گيگابيتی پهنای باند بين الملل و ۲۵ گيگابيتی ظرفيت اينترنت داخل کشور از ديگر برنامه های صد روزه اين بخش بوده که به اجرا رسيده است.

طراحی نرم افزار داخلی برای شناسايی قاچاق مکالمات

به گزارش مهر، مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت همچنين از طراحی و تهيه نرم افزاری برای شناسايی و مانيتور قاچاق مکالمات و ترافيک ارتباطی خبر داد و گفت: قاچاق صوت سالانه ضرر و زيان اقتصادی و امنيتی بسياری برای کشور ايجاد می کند که با طراحی اين نرم افزار مديريت مکالمات در دروازه ورودی کشور صورت می گيرد و اميدواريم به وسيله اين نرم افزار داخلی که يکماه است به کار گرفته شده بتوانيم جلوی ترافيک غيرمجاز را به کشور بگيريم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016