چهارشنبه 11 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزئيات تازه ای از پرونده بابک زنجانی

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) : با دستگيری بابک زنجانی افکار عمومی در پی دانستن ابعاد اين موضوع است و خبرنگار «انتخاب» به جزئيات تازه ای درباره بابک زنجانی دست يافته است.

به گزارش خبرنگار انتخاب، نام وتصوير بابک زنجانی پاييز سال گذشته توسط برای نخستين بار توسط يک سايت خبری داخل کشور بعنوان يکی از بزرگترين رانتخواران تاريخ ايران معرفی شد اما سوال اينجاست بابک زنجانی چگونه به اين وضعيت رسيد؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


براساس اطلاعات جمع آوری شده توسط خبرنگار «انتخاب»، بابک زنجانی بعد از حوادث سال ۱۳۸۸ وقدرت گرفتن برخی نيروهای خودسر با فردی بنام رعيت در جزيره کيش ارتباط برقرار می کند و از طريق وی با شريف ملک زاده و سپس اسفنديار رحيم مشايی مرتبط می شود.

حوزه رانتخواری بابک زنجانی در ابتدا هتلداری و دلالی هواپيما بوده که از سال ۱۳۹۰ و با تشديد تحريمها يکباره ثروت در اختيار وی که حاصل از پولشويی و معاملات با پول بيت المال بوده است دهها برابر می شود.

وی سپس با ارتباط گرفتن با معاون اقتصادی يکی از مراکز خاص از پوشش امنيتی برای فعاليتهای اقتصادی خود استفاده می کند.

بابک زنجانی که از رعيت و هروی برای ارتباط با محافل خودسر استفاده می کند مبالغ سنگين به افراد مختلف می پردازد و از اين طريق به سيستم نظارتی نفوذ می کند.

گفته می شود وضعيت وی به حدی می رسد که با يک وزيرخاص در درون وزارتخانه مربوطه ديدار کرده و از حمايتهای وی بهره می برد.

برخی نمايندگان مجلس نيز پيش از اين از تاييد بابک زنجانی توسط چهارتن از اعضای هيات دولت احمدی نژاد شامل رستم قاسمی، شمس الدين حسينی ، حيدر مصلحی و محمود بهمنی خبرداده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016