پنجشنبه 12 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بابک در اوين، سعيد در سفر

تهران - ايرنا - در حالی که بابک زنجانی ميلياردر ايرانی در اقدامی به موقع توسط دادستانی تهران دستگير و زندانی شد، اما هنوز در مورد تخلفات مالی سعيد مرتضوی در تامين اجتماعی اقدامی صورت نگرفته و اخيرا نيز يک منبع آگاه اطلاع داده که وی برای گذراندن تعطيلات به مسافرت رفته است.

«پيمان حاج محمود عطار» وکيل دادگستری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار حقوقی و قضايی ايرنا اظهار داشت : بايد در اين خصوص از مجلس شورای اسلامی و قوه قضاييه سئوال شود که چرا به رغم گذشت چند هفته از قرائت گزارش تحقيق و تفحص مجلس از سازمان تامين اجتماعی هنوز اين گزارش به قوه قضاييه و دادسرای تهران ارسال نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



اين وکيل دادگستری گفت: جرايم عليه اموال عمومی و دولتی و مفاسد اقتصادی جرايمی هستند که بايد در دادسرا خارج از نوبت و اوقات عادی رسيدگی قضايی شود زيرا موضوع اينگونه پرونده ها اموال عمومی جامعه و بيت المال است.

حاج محمود عطار اضافه کرد:به رغم گذشت چند هفته از قرائت اين گزارش و اعمال جرم نمايندگان مردم عليه مديران سابق سازمان تامين اجتماعی و در راس آنها سعيد مرتضوی، پرونده ای در اين رابطه به دادسرای تهران واصل نشده و گزارش تحقيق و تفحص بلا اقدام مانده است.

وی گفت: عدم ارسال گزارش کميته تحقيق و تفحص مجلس از تامين اجتماعی به قوه قضاييه، اين شائبه و ذهنيت را در اذهان عمومی جامعه پديد می آورد که گزارش ياد شده بدون اقدام مثبتی رها خواهد شد بنابر اين بايد مجلس شورای اسلامی و قوه قضاييه برای جلوگيری از بدبينی مردم نسبت به اين موضوع، سريعا رسيدگی به تخلفات تامين اجتماعی را آغاز کنند و به رسانه های گروهی پاسخگو باشند.

اين وکيل دادگستری اضافه کرد: اين پرسش نيز مطرح است که در گزارش تحقيق و تفحص مجلس از تامين اجتماعی، نام بابک زنجانی در کنار سعيد مرتضوی در راستای سوء استفاده های کلان اقتصادی برده شده است ولی فقط آقای زنجانی مورد تعقيب قضايی قرار گرفته و برای وی قرار تامينی بازداشت موقت از سوی شعبه ۱۵ بازپرسی کارکنان دولت صادر شده است.

حاج محمود عطار توضيح داد: هر چند اين اقدام به موقع دادسرای تهران در تعقيب قضايی زنجانی و صدور قرار تامينی برای وی جای تقدير و ستايش دارد اما اين ابهام کماکان بوجود می آيد که چرا در خصوص اتهام سوء استفاده کلان مالی در سازمان تامين اجتماعی هنوز مرتضوی تحت تعقيب قضايی قرار نگرفته است؟

وی يادآور شد: نکته جالب توجه اين است که پرونده اتهامات بابک زنجانی به شعبه ۱۵ بازپرسی يعنی همان شعبه ای که اتهامات قبلی مرتضوی در آن مطرح و در حال رسيدگی است، ارجاع شده و اين اميدواری می رود که بزودی شاهد باشيم بازپرس شعبه پانزدهم به جهت احاطه ای که بر اتهامات متعدد مرتضوی و زنجانی دارد، پس از دستگيری زنجانی، آقای مرتضوی را نيز بابت اتهامات مختلف از جمله اتهامات مندرج در گزارش تحقيق و تفحص مجلس تحت تعقيب قرار دهد.

حجت الاسلام و المسلمين غلامحسين محسنی اژه ای عصر روز دوشنبه هفته جاری از دستگيری و بازداشت بابک زنجانی به دليل اتهامات مالی خبر داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016