دوشنبه 16 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمدجواد لاريجانی: هيچ نهادی اجازه ملاقات با ستوده و پناهی را به هيات پارلمانی اروپا نداده بود

ايسنا ـ دبير ستاد حقوق بشر قوه قضاييه تاکيد کرد که هيچ نهادی در کشور با درخواست هيات پارلمانی اروپا مبنی بر ديدار با نسرين ستوده و جعفر پناهی روبرو نبوده است و اينکه اگر چنين درخواستی نيز داده می‌شد آن را رد می‌کرديم.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، محمدجواد لاريجانی در حاشيه دومين همايش نقش پژوهش در قانون‌گذاری به سؤالی در مورد ادعای هيات پارلمانی اروپايی مبنی بر اينکه به هيات پارلمانی برای ديدار با نسرين ستوده و جعفر پناهی در ايران قول داده است، پاسخ داد.

وی توضيح داد: هيچکسی در جمهوری اسلامی به آنها نگفته بود که در جايی بدون اجازه با هرکس ديگری به صورت محرمانه ملاقات کنند؛ بنابراين عملی که آنها انجام داده خطا بوده و هيچکسی در مجلس يا نهادهای ديگر به آنها مجوز نداده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



لاريجانی افزود: آنها بايد پاسخگوی اين کار غيرمعقول،‌ غيرمتداول و غيرمؤدبانه‌شان نسبت به جمهوری اسلامی باشند.

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه تاکيد کرد: البته کار آنها از لحاظ سياسی کاملا قابل فهم است. آنها می‌خواستند به باقيمانده جريان فتنه بگويند نترسيد ما هوايتان را داريم و با شما هستيم. احساس کردند که جريان فتنه احساس ضعف دارد، ولی اين خط سياسی، دخالت غرب در امور ماست که خلاف مقررات بين‌المللی است.

وی تاکيد کرد: قاطعانه می‌گويم در جمهوری اسلامی هيچ نهادی چه در مجلس، وزارت خارجه، وزارت اطلاعات و قوه قضائيه با درخواستی روبرو نبوده که بخواهد بررسی کنند. از طرف ديگر اگر هم آنها از ما سؤال می‌کردند که چنين درخواستی دارند و می‌خواستند ازجايی بازديد کرده و ديداری داشته باشند حتما رد می‌کرديم، کسی با اين رفتار نامناسب موافق نبود.

مشاور امور بين‌الملل رئيس قوه قضائيه در پاسخ به اين پرسش که آيا اين ادعای هيات پارلمانی مبنی بر اينکه شما قول ديدار با نسرين ستوده و جعفر پناهی را به آنها داده‌ايد ‌غلط است؟،‌ گفت: بله، آنها برای پوشاندن اقدام ناروای خودشان چنين حرفی را زده‌اند، البته ما در ستاد حقوق بشر از حيثيت تمام شهروندانمان چه آنهايی که محکوم باشند و چه آنهايی که محکوم نباشد دفاع می‌کنيم.

وی افزود: ستاد حقوق بشر برای دفاع از حيثيت تک تک حقوق شهروندانمان است چه آنهايی که در زندان هستند و چه آنهايی که زندانی نيستند، البته دفاع ما از شهروندانمان غير از مجوز برای شکستن قوانين و نرم‌های ديپلماتيک است.

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه در پاسخ به اين پرسش که واکنش ايران نسبت به قطعنامه ضدحقوق بشری مصوب در سازمان ملل عليه ايران چه بود گفت: ما جواب قطعنامه را تهيه کرديم که در سازمان ملل مستند شده است و مسئولان وزارت خارجه نيز مواضع روشنی در اين رابطه اتخاذ کرده‌اند.

لاريجانی در ادامه در پاسخ به اين پرسش مبنی بر اينکه برخی از عملکرد وزارت خارجه در مورد انفجار مقابل سفارت ايران در بيروت و بعد از آن مرگ ماجد الماجد به عنوان عامل اين انفجار انتقاد کردند گفت: بنده نظرم را راجع به فعاليت‌های تروريستی در منطقه می‌گويم که اين فعاليت‌ها ريشه در منطقه ندارد. متأسفانه عربستان در اين دام افتاده است.

وی با بيان اينکه طراح اصلی اين تحرکات تروريستی را به سياست‌های آمريکا و غرب در منطقه برمی‌گردد گفت: همان‌هايی که روزی پرچم مبارزه با ترويسم را بالا برده ‌بودند امروز خودشان از حاميان روش‌های تروريستی به‌ انحای مختلف هستند.

محمدجواد لاريجانی به کشورهای منطقه توصيه کرد که فکر نکنند با حمايت از نيروهای تروريستی به مقصد می‌رسند يا از آثار آن در امان خواهند بود.

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضاييه گفت: نهادهای مختلف کشور از جمله وزارت خارجه مسأله انفجار در مقابل سفارتمان در بيروت را با دقت دنبال می‌کنند و ما نيز به ساير عمليات تروريستی در منطقه حساسيت بالايی داريم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016