سه شنبه 17 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بروجردی: هياتی برای نظارت برمذاکره کنندگان در مجلس تشکيل نشده است

تهران - ايرنا - رييس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس با اشاره به سفر جک استراو به ايران، گفت: در مورد مواضع و منافع ايران با جک استراو سخن خواهم گفت.

«علاءالدين بروجردی» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ايرنا با اشاره به اينکه در چند سال گذشته چالش های ما با غربی ها بالا گرفته بود، اظهار داشت: در اين مدت غربی ها در سطح پارلمانی ورودشان را به ايران متوقف کرده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: در مقطع فعلی و با توجه به موفق نشدن آمريکا و هم پيمانانش در اين که ايران را از حق هسته ای محروم کنند، اقتدار ايران در عرصه های مختلف باعث تغيير رويکرد غرب شده است.

بروجردی با اشاره به اين که در چند وقت اخير شاهد عزيمت هيات های متعدد پارلمانی به ايران هستيم، اظهار داشت: اين بار خطايی که پارلمان اروپا مرتکب شد تکرار نخواهد شد و در اين زمينه تذکرات لازم داده شده است.

وی گفت: سياست ما در ايران داشتن ارتباط خوب با کشورها خصوصا کشورهايی با محوريت جهان اسلام است.

رييس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس با اشاره به اين که سياست ما در مورد انگليس تقليل رابطه از سفير به کاردار بوده است، اظهار داشت: ما نبايد پارلمان های اروپايی را در خدمت دشمنان قرار بدهيم تا با دادن اطلاعات غلط ذهنيت عليه ايران ايجاد کنند، بلکه بايد با سفر آن ها به ايران مواضع کشورمان را به گوش اين هيات ها برسانيم و منافع ايران را برای آنان تشريح کنيم.

وی تصريح کرد: در ديدار با استراو نقطه نظرات ايران را برای آنان شرح می دهم و در مورد منافع ايران سخن خواهم گفت.

هيات نظارت بر تيم مذاکره کننده از سوی مجلس تشکيل نشده است

بروجردی در مورد تشکيل هيات نظارت از سوی مجلس بر تيم مذاکره کننده هسته ای گفت: مجلس تحولات و اقدامات دولت را در عرصه هسته ای رصد می کند، ولی اين به اين معنا نيست که هيات نظارت بر تيم مذاکره کننده هسته ای تشکيل دهد.

ايران ميزبان روسای مجالس کشورهای اسلامی

وی با اشاره به اينکه جمهوری اسلامی ايران در ماه آينده ميزبان روسای مجالس کشورهای اسلامی است، اظهار داشت: برگزاری اين اجلاس اقدامی در راستای سياست های نظام است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016