سه شنبه 24 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روحانی در اهواز: توافق ژنو يعنی تسليم قدرت‌های بزرگ

مهر ـ رئيس جمهور با بيان اينکه تا چند روز ديگر توافق ژنو اجرايی خواهد شد، گفت: توافق ژنو يعنی تسليم قدرت های بزرگ در برابر ملت بزرگ ايران، توافق ژنو يعنی پذيرش جهان در برابر فناوری صلح آميزی که در سايه تلاش و ايثارگری دانشمندان جوان به دست آورده‌ايم و توافق ژنو يعنی شکستن سد تحريم که به ناروا بر ملت صلح دوست ايران تحميل شده بود.

به گزارش خبرنگار مهر، رئيس جمهور در سخنرانی خود در اجتماع مردم اهواز در مصلای اين شهر گفت: مردم عزيز خوزستان، همه زنان و مردان اين سرزمين مقاوم، سلام بر شما مردم، سلام بر عشاير عرب و لر و بختياری، سلام بر دزفول و شوشتر و سراسر استان خوزستان، سلام بر جای جای اين سرزمين پاک؛ در آغاز مايلم به خاطر تاخير در ورود به اهواز عزيز به دليل مشکل مه گرفتگی و مشکل پروازی که می خواهم از شما عذرخواهی کنم که از صبح اول وقت تا الان در مصلی در خيابان ها در فرودگاه اجتماع کرده بوديد؛ درود من بر همه شما مردم خونگرم و وفادار.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس جمهور اضافه کرد: از من سوال کردند که چرا اولين ديدار مردمی از خوزستان؟ من از اين سوال متعجبم؛ خوزستان نه به دليل استان مرزی بودنش؛ نه به اين دليل که استان زرخيز است؛ نه به دليل معادنش، سرزمين حاصلخيزش و راه های استارتژيکش بلکه به خاطر مردم غيورش.

روحانی تصريح کرد: استان خوزستان يعنی مردم مقاومی که هشت سال در برابر جهان ايستادند و پيروز شدند.

وی تصريح کرد: جای جای اين استان به عنوان تربت پاک برای ملت ايران است؛ من دراين سفر دلم می خواست به همه جاهايی که سرزمين جهاد و شهادت بود، از بستانش، سوسنگردش، حميديه اش، هورش، حسينيه اش، شلمچه اش، طريق القدسش، فتح المبينش، بيت المقدسش، خيبرش، بدرش، والفجرش، کربلای ۴ و ۵، رمضانش و همه عمليات سرنوشت سازش؛ ای کاش می شد همه اين تربت های پاک را زيارت می کردم و سر تواضع را در برابر رزمندگان عزيز يک بار ديگر فرود می آوردم.

روحانی افزود: من می دانم شما از صبح تا الان در مصلی و خيابان و فرودگاه منتظر مانده ايد؛ اما به طور خلاصه در دو مبحث کوتاه نکاتی را به عرض شما می رسانم؛ نخست، اين ماه، ماه ربيع الاول است، ماه ربيع الاول يعنی ماه ولادت نور، ماه ولادت پيامبر اعظم، ماه ولادت امام صادق، يعنی ماه هجرت پيغمبر؛ و من می خواهم يک کلمه راجع به هجرت بگويم؛ مردم، ما نياز به هجرت داريم؛ هجرتت از شرايط بد زندگی به شرايط مطلوب؛ هجرت از تورم و رکود و گرانی و بيکاری تا اشتغال؛ هجرت از جامعه ای که ديگران برای ما شکاف درست کردند تا به يک جامعه متحد؛ هجرت از روابطی که با جهان شايسته اين ملت بزرگ نيست تا رسيدن به يک روابط سازنده با جهان.

رييس جمهور افزود: دولت در طول ۵ ماه گذشته به ياری خداوند، با حمايت شما مردم غيور و با کمک ها و تدبير مقام معظم رهبری به حول و قوه الهی قدم های ارزنده ای را برداشته است.

روحانی با بيان اينکه در زمينه روابط خارجی تا چند روز ديگر توافق ژنو اجرايی خواهد شد، ادامه داد: می دانيد توافق ژنو يعنی چه؟ يعنی تسليم قدرت های بزرگ در برابر ملت بزرگ ايران.

رئيس شورای عالی امنيت ملی، تصريح کرد: توافق ژنو يعنی پذيرش جهان در برابر فناوری صلح آميزی که در سايه تلاش و ايثارگری دانشمندان جوان به دست آورده‌ايم.

روحانی تاکيد کرد: توافق ژنو يعنی شکستن سد تحريم که به ناروا بر ملت صلح دوست ايران تحميل شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016