چهارشنبه 25 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۶۲ سازمان آمريکايی با وضع تحريم های بيشتر عليه ايران مخالفت کردند

تهران- ايرنا- رسانه های غربی روز چهارشنبه اعلام کردند: ۶۲ گروه و سازمان در آمريکا٬ طی نامه ای به مجلس سنای اين کشور خواستار پرهيز از تصويب تحريم های جديد عليه ايران شده اند.

بر اساس اين گزارش، در اين نامه که ۲۴ دی ماه منتشر شد٬ آمده است در حالی که طرفين در خصوص مذاکرات هسته ای به توافقی شش ماهه دست يافته اند و مذاکرات در جريان است٬ تصويب تحريم های تازه عليه ايران٬ امکان حل مسئله هسته ای ايران از طريق ديپلماتيک را به شدت تضعيف و احتمال دستيابی ايران به سلاح اتمی را شدت می بخشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش اين رسانه ها، اين نامه از سوی سازمان غير انتفاعی شورای ملی ايرانيان آمريکا (ناياک)٬ ˈکميته قانون گذاری ملیˈ و سازمان ˈپيروزی بدون جنگˈ تهيه شده و از سوی ۶۲ گروه و سازمان آمريکايی از جمله چندين سازمان طرفدار صلح و شماری سازمان يهودی٬ مسيحی و مسلمان امضا شده است.

ˈ ۶۲ سازمان آمريکايی در حالی از سنای آمريکا خواسته اند تا از اعمال تحريم جديدی عليه ايران جلوگيری به عمل آورد که باراک اوباما٬ رئيس جمهور آمريکا نيز ۲۲ دی ماه با استقبال از توافق ايران و گروه ۱+۵ بر سر نحوه اجرايی کردن توافق نامه هسته ای٬ گفت هرگونه تحريم جديدی را که کنگره در جريان اجرای اين توافق نامه عليه ايران تصويب کند٬ وتو خواهد کرد.ˈ

اين گزارش می افزايد: دولت آمريکا تاکنون بارها مخالفتش با وضع تحريم های تازه از سوی کنگره عليه ايران را اعلام کرده است. ايران نيز هشدار داده است که در صورت اجرايی شدن تحريم های تازه٬ از توافق ژنو کنار خواهد کشيد. ايران و ۱+۵ سوم آذرماه سال جاری به توافقی موقت برای حل مناقشه هسته ای تهران دست يافتند. تفاهم بر سر شيوه اجرای مفاد اين توافق نامه حدود ۵۰ روز به درازا کشيد. در نهايت ۲۲ دی ماه طرفين اعلام کردند که برای مواردی که بر سر آن اختلاف داشته اند٬ راه حل هايی يافته اند و اين توافق نامه از پايان دی ماه اجرايی می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016