شنبه 28 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده ناجا:‌ جرائم اينترنتی روبه افزايش است

ايسنا ـ رييس پليس کشور، گفت: انحصار قدرت سايبری در دست کشورهای بزرگ و توسعه يافته است و آنها تلاش می‌کنند از اين انحصار برای سلب استقلال کشورهای ديگر استفاده کنند، بنابراين ايجاد امنيت و مبارزه با جرايم سايبری دفاع از استقلال و پيشرفت کشور است.

به گزارش ايسنا، سردار اسماعيل احمدی مقدم - فرمانده نيروی انتظامی در حاشيه بازديد از شرکت " فن‌آوران ناجی " با اشاره به اينکه زندگی انسان به مرحله‌ای رسيده است که بدون عرصه ديجيتال قابل تصور نيست، اظهار داشت: گسترش روز افزون فضای مجازی و فناوريهای اطلاعاتی و ارتباطی در سالهای اخير و تأثيرهای آن در حيات بشری در ابعاد مختلف سياسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را به روشنی نمايان می‌باشد و در اين خصوص بيش‌تر روش‌های سنتی ارتکاب جرم به روش‌های نوين، تبديل شده است.

وی گفت: در سراسر جهان تسريع و تعديل در فرآيند تبادل دانش و اطلاعات از طريق فضای سايبری نقش بسيار کليدی در دستيابی به توسعه منابع انسانی و رشد اقتصادی دارد، در اين راستا اگر بخواهيم تمدن ساز باشيم بايد در اين حوزه طراز اول باشيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين مقام ارشد انتظامی ادامه داد : جرائم اينترنتی در حال تغيير ماهيت از جرائم سخت افزاری به جرائم نرم‌افزاری هستند و پليس فتا در اين حوزه درخصوص افزايش کشفيات نسبت به پليس های سايبری کشورهای توسعه يافته و برقراری امنيت در فضای مجازی موفقيت های شايان ذکری را کسب کرده است .

رييس پليس کشور تصريح کرد: انحصار قدرت سايبری در دست کشورهای بزرگ و توسعه يافته است و آنها تلاش می کنند از اين انحصار برای سلب استقلال کشورهای ديگر استفاده کنند بنابراين ايجاد امنيت و مبارزه با جرايم سايبری دفاع از استقلال و پيشرفت کشور است.

فرمانده نيروی انتظامی ضمن اشاره به اينکه با پيشرفت فضای مجازی در کشور، جرائم نيز بسرعت روبه افزايش است، تصريح کرد: افزايش و ارتقاء توان اين پليس بيش از سرعت جرائم بوده بگونه‌ای که توانسته‌ايم فاصله‌ها را کاهش دهيم.

به نوشته پليس، احمدی مقدم در ادامه سخنانش در خصوص ارزيابی شرکت "فناوران امن ناجی" که در اجرای پروژه‌ها و طرح‌های مورد نياز کشور گام برمی دارد، گفت: اين شرکت نيز مانند پليس فتا رشد چشمگيری در خودکفايی ابزار و نرم‌افزارها داشته است.

وی تصريح کرد: در سراسر جهان پليس های سايبری و مجموعه‌های امنيت سايبری نياز به دانش روز دارند و در اين رابطه بايد اقدام به خريد ابزار و نرم‌افزاراز کشورهای ديگر نمايند که اين خود ممکن است از يک لحاظ منجر به توليد ضد امنيت شود بنابراين سعی بر توليد می‌کنند که در اين صورت بايد مجموعه‌ای علمی و فنی در کنارشان رشد کند.

اين مقام مسئول در خاتمه گفت: شرکت " فناوران امن ناجی " توانسته با سرعت بسيار خوب افراد و گروه های نخبه را در دانشگاه ها و مراکز بيرونی جذب و ساماندهی کنند و تا حد زيادی به نيازمندی های پليس فتا نيز پاسخ دهد وليکن برای تکميل گام هايی که در فرايند خودکفايی تجهيزات سايبری برداشته شده زمان نيازمند است و اين شرکت می تواند خلاقيت‌های بسياری را در عرصه توليدات فضای سايبری ايفا کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016