دوشنبه 30 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرين وضعيت پرونده فاطمه هاشمی و درخواست عفو شهرام جزايری

مهر ـ وکيل فاطمه هاشمی و شهرام جزايری آخرين وضعيت پرونده موکلان خود را تشريح کرد.

محمود عليزاده طباطبايی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره پرونده فاطمه هاشمی گفت: قاضی دادگاه حکم را صادر کرده اما هنوز به ما ابلاغ نشده است. من موضوع را پيگيری کردم و رای در مرحله تايپ است. پس از تايپ و امضاء رای ، حکم شعبه اول دادگاه انقلاب ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: ما در جلسه دادگاه دفاعيات خود را انجام داديم اما از محتويات رای بی اطلاعم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فاطمه هاشمی رفسنجانی اواخر مرداد ماه امسال به دليل اظهاراتش درباره اتفاقات مجلس شورای اسلامی در يکی از رسانه ها به شعبه ۱۲ دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد که پس از تحقيقات دادستانی برای او کيفرخواست صادر کرد. ۱۸ دی ماه جلسه دادگاه در دادگاه انقلاب برگزار شد که فاطمه در جمع خبرنگاران گفت: زمانی که آقای احمدی نژاد عليه خانواده لاريجانی صحبت کرد ۴۵ دقيقه از وقت مجلس برای دفاع از خانواده لاريجانی گرفته شد اما وقتی يکی از نمايندگان مجلس عليه مهدی هاشمی صحبتهايی را مطرح کرد هيچ دفاعی از وی نشد. پس از اين اتفاقات من در مصاحبه ای خواستار اين شدم که علی لاريجانی و برادرش پاسدار حقوق ملت باشند نه پاسدار حقوق خانواده شان که به خاطر اين مصاحبه امروز محاکمه می شوم.

شهرام جزايری در انتظار نظر رئيس قوه قضائيه

عليزاده طباطبايی در خصوص پرونده شهرام جزايری نيز گفت: موکلم در نامه ای به رئيس قوه قضائيه درخواست عفو کرده بود. من از طريق برخی خبرنگاران شنيدم که با اين درخواست موافقت شده است اما اين خبر به صورت رسمی تائيد نشده و در حد شنيده ها است.

وی افزود: البته با عفو تعدادی از محکومان از سوی مقام معظم رهبری موافقت شده است که هنوز اسامی عفو شدگان اعلام نشده است.

آذر ماه امسال شهرام جزايری در نامه ای به رئيس قوه قضائيه از کارهای خود ابراز پشيمانی کرد و نوشت: پس از ۱۲ سال و ۳ ماه گرفتاری و زندانی شدن که باعث متلاشی شدن کانون خانواده‌ام شده است و به اين ترتيب فرزندانم عرشيا (۵ ساله) و آرنيکا (۳.۵ ساله) را دو بار بيشتر نديده‌ام و در اين ميان ايليا (۹ ساله) را هم در مدت يک سال گذشته صدايش را هم نشنيده‌ام و ۷ سال است از مرخصی محروم بودم و اين درحالی است که تمامی دستورات قضات محترم دادستانی مجريه حکم در دادسرای جرايم اقتصادی را عينا اجرا کرده‌ام. از شما که مجتهدی عادل و قاضی‌القضات هستيد، تقاضای عاجلانه دارم پس از اين همه گرفتاری دستور برخورداری اينجانب از رأفت اسلامی، عفو و گذشت در پرونده اين حقير را امر به ابلاغ فرماييد با اين وصف که اينجانب از کارهای کرده و نکرده‌ام که بواسطه جوانی بوده نادم و پشيمان هستم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016