دوشنبه 30 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بخشی از تحريم‌های اتحاديه اروپا عليه ايران تعليق شد

ايسنا ـ شورای وزيران اتحاديه اروپا، قانون تحريم‌ها را براساس توافق هسته‌يی ژنو اصلاح کرد.

به گزارش خبرنگار سياسی خارجی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، شورای وزيران اتحاديه اروپا در نشست خود که صبح دوشنبه (به وقت ژنو) برگزار شد، قانون تحريم‌ها را براساس توافق ژنو بين ايران و ۱+۵ اصلاح کرد.

اتحاديه اروپا در چارچوب توافق هسته‌يی ژنو رسما بخشی از تحريم‌های ايران را تعليق کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شورای اتحاديه اروپا در راستای اجرای برنامه اقدام مشترک توافق شده ميان ايران و ۳+۳ که از روز دوشنبه به اجرا درآمده است، بخشی از تحريم‌های اعمالی عليه ايران را به مدت شش ماه به تعليق درآورد.

به گزارش ايسنا اتحاديه اروپا در بيانيه‌ای رسمی اعلام کرد: «با به تعليق درآوردن برخی از تحريم‌ها اتحاديه اروپا وظيفه خود را در اولين گام در جهت دستيابی به راه‌حل جامع برای برطرف کردن نگرانی‌های موجود درباره مساله هسته‌يی ايران برداشته است.

بر اساس تصميم روز دوشنبه، محدوديت موجود درباره بيمه و انتقال يا فروش نفت خام ايران به مشتريانش برداشته شده است. هم‌چنين محدوديت در واردات، فروش و انتقال محصولات پتروشيمی و خدمات مرتبط با آن برداشته شد. ايران قادر است نفت خام و محصولات پتروشيمی خود را انتقال دهد هم‌چنين اقدامات لازم برای رفع محدوديت در زمينه کشتی‌رانی انجام شده است.

اين محدوديت‌های تعليق شده در دوره شش ماهه انجام می‌شود. از طرف ديگر اقدامات قانونی تصويب شده توسط شورا اواخر امروز به چاپ می‌رسد که در روزنامه رسمی اتحاديه اروپا منتشر می‌شود.

يادآور می‌شود که برخی از تحريم‌های اتحاديه اروپا هنوز عليه ايران در حال اجراست.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016