دوشنبه 30 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزييات لغو تحريم های اتحاديه اروپا عليه ايران

تهران-ايرنا- خبرگزاری رويترز با اشاره به آغاز اجرای توافق هسته ای موقت و گام به گام جمهوری اسلامی ايران با گروه۱+۵، اعلام کرد: به موجب اين توافق فعاليت هسته ای ايران متوقف می شود و آمريکا و اتحاديه اروپا درمقابل برخی تحريم های اقتصادی را طی شش ماه کاهش می دهند.

به گزارش ايرنا، رويترز روز دوشنبه به نقل از مقام های اتحاديه اروپا، جزييات تحريم های اين اتحاديه را که در راستای بخشی از توافق ياد شده برچيده می شوند، به شرح ذيل منتشر کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مقررات کلی:
- تمامی مبادلات بايد از طريق بانک هايی صورت گيرد که تحت تحريم های اتحاديه اروپا قرار ندارند.
- تمامی قراردادها بايد تا پيش از پايان دوره شش ماهه تعيين شده برای تعليق تحريم ها در۲۰ ژوييه اجرايی شوند، مگر اينکه تعليق تمديد شود.

حمل و نقل و بيمه محموله های نفتی:
- ممنوعيت تامين بيمه و حمل و نقل در زمينه محموله های نفت خام ايران به حالت تعليق درمی آيد.
- صرفا محموله های نفت خام پوشش بيمه داده می شوند، نه ديگر توليدات نفتی،
- امکان ارائه خدمات حمل و نقل و بيمه به کشورهای ثالث وارد کننده نفت ايران (هند، چين، ژاپن، کره جنوبی، ترکيه و تايوان) فراهم می شود.
- امکان کرايه کشتی ها برای حمل نفت ايران فراهم می شود.
- خدمات رسانی به شرکت های ايرانی تحت تحريم اتحاديه اروپا همچنان ممنوع خواهد بود، به اين معنی که در صورت حمل نفت ايران توسط شرکت های تحت تحريم، شرکت های بيمه اتحاديه اروپا نمی توانند به آنها خدمات دهند.

در زمينه فرآورده های پتروشيمی:
- ممنوعيت واردات، خريد و يا حمل و نقل محصولات پتروشيمی ايران به حالت تعليق در می آيد.
- تمامی خدمات رسانی ها همچون فاينانس، کمک مالی، بيمه و بيمه اتکايی از جمله برای کشورهای ثالث امکان پذير می شود.
- تعليق موقت تحريم ها، امکان مبادلات تجاری با شرکت های تحت کنترل وزارت نفت ايران را فراهم می سازد، حتی اگر اين وزارتخانه همچنان تحت تحريم های اتحاديه اروپا باشد.
- حمل و نقل محصولات پتروشيمی ايران مجاز خواهد شد، اما نه از طريق شرکت های تحت تحريم اتحاديه اروپا

تجارت در زمينه طلا و فلزات قيمتی:
- ممنوعيت تجارت طلا و فلزات گرا نبها با دولت ايران، نهادهای عمومی و بانک مرکزی ايران و يا افراد و نهادهای خصوصی که نماينده آنان هستند، به حالت تعليق در می آيد.
- خدمات رسانی های مرتبط همچون حمل و نقل تحت پوشش قرار می گيرند.

تسهيل تجارت قانونی:
- اتحاديه اروپا نقل و انتقالات مالی را برای تجارت در زمينه موارد تحريم نشده تسهيل می کند، همچون مبادلات تجاری برای اهداف بشردوستانه مانند مواد غذايی و دارو،
- اتحاديه اروپا در راستای افزايش نقل و انتقال مالی با ايران بدون نياز به اجرای الزامات قانونی و نيز به منظور تسهيل مبادلات غيرتحريمی، سقف تمامی مجوزهای خود را تا ۱۰ برابر افزايش می دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016