دوشنبه 30 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزارت خارجه آمريکا جزئيات لغو تحريم‌های ايران را منتشر کرد

وزارت خارجه آمريکا با صدور بيانيه ای جزئيات لغو تحريم های واشنگتن عليه ايران بر اساس توافقنامه هسته ای ژنو را منتشر کرد. [جزييات لغو تحريم های اتحاديه اروپا عليه ايران]



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايرنا در بيانيه آمده است آژانس بين المللی انرژی اتمی تاييد نمود که ايران به تعهدات خود بر اساس توافقنامه هسته ای ژنو عمل کرده است.

در اين بيانيه تصريح شده است بر اساس اين گزارش برای گروه ۱+۵ معلوم شد که ايران به تعهدات خود عمل کرده و آمريکا و اتحاديه اروپا نيز در راستای عمل به تعهدات خود بخشی از تحريم را لغو می کند.

اين بيانيه می افزايد، ايران قدم های محکم و قابل تاييد در بحث برنامه های هسته ای خود برداشته است و اين گام های بسيار مهمی برای رسيدن به راه حلی ديپلماتيک به منظور رفع نگرانی های کنونی می باشد.

وزارت خارجه آمريکا در بيانيه خود اضافه کرده که مذاکرات پيش رو برای رسيدن به توافق نهايی بسيار مشکل و سخت خواهد بود اما اقدامات امروز نشان می دهد که يک فرصت بی سابقه برای رسيدن به تفاهم از مسير مذاکره به دست آمده است.

اين بيانيه می افزايد بخشی از لغو تحريم ها مربوط به فعاليت های تجاری شامل صادرات فراوردهای پتروشيمی، خريد و فروش طلا، قطعات هواپيما و خودرو، جلوگيری از تلاش ها برای کاهش صادرات نفت ايران است که به کشورهايی مانند، چين، کره جنوبی، تايوان، هند فروخته می شود.

بيش از چهارميليارد دلار از دارايی های مسدود شده ايران نزد بانک های خارجی آزاد خواهد شد، تعيين يک مسير برای مبادلات ارزی بين ايران و کشورهای ۱+۵ به منظور تامين نيازهای انسان دوستانه، تا سقف ۴۰۰ ميليون دلار برای دانشجويانی که در خارج از کشور قرار می دهند.

ايران و گروه ۱+۵ بر اساس توافقنامه هسته ای ژنو از امروز وارد اجرای فاز اول تعهدات خود شدند.

کارشناسان اجرای اين مرحله را بسيار مهم و تاثيرگذار می دانند زيرا اجرای دقيق آن می تواند بستر مناسب تری برای رسيدن به توافق نهايی فراهم کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016