جمعه 4 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آمریکا: مذاکرات نهایی با ایران اواخر بهمن آغاز می شود

صدای آمریکا - به گزارش اسوشیتدپرس، دولت اوباما انتظار دارد مذاکرات برای رسیدن به توافق نهایی در مورد برنامه هسته ای ایران میان این کشور و قدرتهای جهانی از نیمه ماه فوریه - اواخر بهمن ماه - آغاز شود.

این گزارش به نقل از دستیاران اعضای کنگره امریکاست که روز چهارشنبه از سوی وزارت امور خارجه امریکا از این نظر دولت آگاه شدند.

به گفته دستیاران اعضای کنگره - که به شرط فاش نشدن نامشان با این خبرگزاری گفتگو کرده اند - ایالات متحده آمریکا و شریکانش درحال حاضر مشغول مذاکره و رایزنی در میان خودشان برای برداشتن گامهای بعدی در مذاکرات هسته ای با ایران هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز دوشنبه ۲۰ ژانویه توافق موقت ششماهه میان ایران و گروه موسوم به ۵+۱ اجرایی شد. این توافق می تواند برای مدت شش ماه دیگر تمدید شود. به گفته دستیاران اعضای کنگره، دولت خواهان آن است که زودتر تا به توافق نهایی دست یابد، که دستیابی به آن بسیار سخت تر از توافق موقت خواهد بود.

دستیاران اعضای کنگره اجازه گفتگوی علنی درباره وضعیت مذاکرات را ندارند، و به این دلیل به شرط فاش نشدن نامشان با خبرگزاری آسوشتیدپرس گفتگو کرده اند.

از سوی دیگر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه به شبکه تلویزیونی سی.ان.ان گفت کاخ سفید از توافق اتمی اخیر با ایران، در مورد تعهدات ایران مبالغه کرده است.

وی گفت ایران هیچ سانتریفیوژ یا تجهیزاتی را از بین نمی برد، بلکه این کشور تنها متعهد شده است که اورانیوم را بیش از ۵ درصد غنی نکند. اورانیوم غنی شده بالای ۵ درصد می تواند در ساخت بمب اتمی استفاده شود.

به گفته آقای شریف کاخ سفید کوشش می کند توافق اتمی با ایران را به گونه ای جلوه دهد که گویی برنامه اتمی ایران را بر می چیند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016