شنبه 5 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کری: ایران توافق ژنو را اجرا نکند گزینه نظامی برمی گردد، سردار جزایری: گزینه نظامی آمریکایی‌ها زنگ زده!

وزیر خارجه آمریکا گفت: خاورمیانه پس از توافق هسته ای ژنو امن تر شده است.

جان کری وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه العربیه درباره توافق ایران و غرب درباره برنامه هسته ای تهران گفت: توافق با ایران باعث نمی شود آمریکا از هم پیمانانش دست بکشد. اگر ایران از اجرای توافق هسته ای خودداری کند گزینه نظامی به سرعت بازمی گردد.

وی با این حال تاکید کرد: پس از توافق هسته ای با ایران، خاورمیانه امن تر شده است.

وزیر خارجه آمریکا درباره تحولات سوریه هم گفت: بشار اسد آمادگی کناره گیری از قدرت و باز کردن راه برای تشکیل دولت انتقالی را ندارد. کری همچنین دوباره تاکید کرد: اسد در آینده سوریه جایگاهی ندارد چرا که وی جنایت جنگی را انجام داده است. البته مقاماتی از دولت اسد می توانند در دولت انتقالی حضور داشته باشند به شرطی که دستان آنها به خون الوده نباشد.

وی اضافه کرد: ایران باید با صداقت، بیانیه ژنو یک را بپذیرد. در این صورت، ایران دارای نقش در سوریه خواهد بود. درباره عملکرد ایران در سوریه قضاوت می کنیم و نه سخنان این کشور.

وزیر خارجه آمریکا همچنین مدعی شد ایران از تروریسم حمایت مالی می کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


139109140001713.jpg
سردار جزایری: گزینه نظامی آمریکایی‌ها زنگ زده، اشتباه کنند همه منافعشان را با خاک یکسان می‌کنیم
خبرگزاری تسنیم: معاون ستادکل نیروهای مسلح در واکنش به ادعاها و تهدیدات اخیر وزیر خارجه آمریکا علیه ایران گفت: وزیرخارجه آمریکا خودش از زنگ‌زدگی گزینه نظامی کشورش مطلع بوده و بهتر است این حرف احمقانه را تکرار نکند.

سردار سرتیپ پاسدار سیدمسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، در پی اظهارات اخیر جان کری وزیر خارجه آمریکا و تکرار ادعاهای گذشته علیه جمهوری اسلامی ایران و طرح گزینه نظامی علیه کشورمان، گفت: وزیر خارجه آمریکا خودش از زنگ‌زدگی گزینه نظامی کشورش مطلع بوده و بهتر است این حرف احمقانه را تکرار نکند.

سردار جزایری با تأکید بر اینکه واکنش ایران به هرگونه اقدام نظامی بسیار سخت خواهد بود، گفت: آمریکا باید بداند در صورت هرگونه خطایی همه منافع نامشروعش در منطقه با خاک یکسان می‌شود.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه دست‌های جمهوری اسلامی ایران فراتر از منطقه عمل خواهد کرد، تصریح کرد: آمریکا غلط می‌کند دست به اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران بزند.

وی خاطرنشان کرد: اگر جنگی رخ دهد، سرنوشت جدید آمریکا را که از درون آماده انفجار است، رقم می‌زنیم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016