چهارشنبه 9 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمدعلی نجفی استعفا کرد

• محمدعلی نجفی که حدود ۵ ماه قبل با حکمی از سوی رئيس جمهوری به رياست سازمان ميراث فرهنگی، صنايع‌دستی و گردشگری منصوب شده بود، اکنون شنيده می‌شود که استعفا کرده‌است. گفته می‌شود که رئيس دفتر او نيز اين خبر را در تماس‌های تلفنی تائيد کرده‌است.

خبرگزاری ميراث فرهنگی ـ گروه ميراث فرهنگی ـ رفت و آمد مديران سازمان ميراث فرهنگی کم کم دارد به يک داستان تراژيک برای اين سازمان مهم فرهنگی کشور تبديل می شود. با اين که پس از منصوب شدن محمدعلی نجفی به رياست سازمان ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری، اميدهای زيادی پس از ۸ سال در اين سازمان شکل گرفت اما اکنون شنيده می شود که اين مدير نوپا استعفا کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش CHN شنيده ها حاکی از آن است که نجفی به دليل مشکلات قلبی و با توصيه پزشک، از رئيس جمهور خواسته است که از او در سمتی کم استرس تر استفاده کند؛ به همين دليل گفته می شود که استعفا کرده است. برخی تماس‌ها با نزديکان او نيز اين موضوع را تائيد کرده‌است.

محمدعلی نجفی پيش از اين از سوی رئيس جمهور دولت يازدهم به عنوان وزير آموزش و پرورش انتخاب شده بود که با يک رای مخالف از سوی مجلس پذيرفته نشد. او پيش از اين عضو شورای سوم شهر تهران بود.

نجفی پس از آمدن به سازمان ميراث فرهنگی، مهدی حجت را که بنيان گذار اين سازمان بود به عنوان قائم مقام برگزيد و سيد محمد بهشتی را که از او به عنوان مديری موفق در اين سازمان ياد می شود مشاور عالی خود در امور ميراث فرهنگی کرد. با اين حال حرف و حديث های زيادی درباره ديگر انتصاب های او به خصوص مديران استانی مطرح بود.

نجفی در حالی سازمان ميراث فرهنگی را از دولت دهم و محمدشريف ملکزاده تحويل گرفت که، مشکلات زيادی داشت. او در يکی از سخنرانی هايش با صراحت گفت که دوران مديريت حميد بقايی بين سال های ۸۸ تا ۹۰ غيرقابل دفاع بوده و بيشترين لطمات نيز به سازمان ميراث فرهنگی در همين دوران خورده شد.

از جمله اين لطمات می توان به طرح ناموفق انتقال بخشی از معاونت های سازمان ميراث فرهنگی به شيراز و اصفهان اشاره کرد که خسارت های فراوانی برای سازمان ميراث فرهنگی به همراه داشت.

پيش از اين نيز مهدی حجت سازمان ميراث فرهنگی را به يک بيمار تصادفی بدحال تشبيه کرده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016