چهارشنبه 9 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع کارگران فولاد زاگرس در اعتراض به ۷ ماه تعويق حقوق


• نزديک به ۲۰۰ کارگر فولاد زاگرس از صبح امروز (چهارشنبه ۹ بهمن ماه) در اعتراض به تعويق هفت ماهه در پرداخت حقوق شان در مقابل فرمانداری شهرستان قروه تجمع کرده‌اند./ مدير روابط عمومی فرمانداری قروه، علت تجمع کارگران فولاد زاگرس را معوقات چندين ماهه آن‌ها عنوان کرد و گفت: مديرعامل اين کارخانه به فرمانداری آمده تا به مشکلات کارگران رسيدگی کند.

ايلنا ـ کارگران فولاد زاگرس در اعتراض به تعويق هفت ماهه در پرداخت حقوق شان در مقابل فرمانداری شهرستان قروه (واقع در استان کردستان) تجمع کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يکی از نمايندگان کارگران در اين باره به ايلنا گفت: نزديک به ۲۰۰ کارگر فولاد زاگرس از صبح امروز (چهارشنبه ۹ بهمن ماه) در اعتراض به تعويق هفت ماهه در پرداخت حقوق شان در مقابل فرمانداری شهرستان قروه تجمع کرده‌اند.

وی در تشريح علت ديگر نارضايتی کارگران، افزود: کارفرما حق بيمه کارگران را در ماه‌های تير، مرداد، آبان، آذر و دی به حساب تامين اجتماعی واريز نکرده است و ادامه اين روند نگران کننده به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به ديدار چندی پيش وزير کار با نمايندگان کارگران و قول اين مقام دولتی مبنی بر حل مشکلات، گفت: کارخانه ذوب آهن اصفهان ابراز تمايل کرده که فولاد زاگرس را احياء کند اما به نظر می‌رسد سهامداران فولاد زاگرس تمايلی به اين کار ندارند.

اين نماينده کارگری افزود: بخشی از سهام معدن سنگ آهن «ياسوکند» به سهامدارن فولاد زاگرس تعلق دارد و آن‌ها ترجيح می‌دهند به جای راه اندازی مجدد کارخانه، مواد خام اوليه را بفروشند.

وی در پايان اظهار داشت: اکنون تعدادی از کارگران به نمايندگی از ساير معترضان به ملاقات «حسن رسولی» فرماندار شهرستان قروه رفته‌اند تا مشکلات کارگران را با وی در ميان بگذارند.

در همين رابطه، «شهريار بسطامی» مدير روابط عمومی فرمانداری قروه، علت تجمع کارگران فولاد زاگرس را معوقات چندين ماهه آن‌ها عنوان کرد و گفت: مديرعامل اين کارخانه به فرمانداری آمده تا به مشکلات کارگران رسيدگی کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016