سه شنبه 1 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع کارگران ايران تاير در اعتراض به اخراج ۸۰ نفر از همکاران‌شان

ايلنا ـ صبح امروز بيش از ۴۰۰ کارگر کارخانه ايران تاير در اعتراض به اخراج ۸۰ نفراز همکاران‌شان توليد را متوقف کرده و در مقابل درب ورودی کارخانه (واقع در کيلومتر ۵ جاده مخصوص کرج) تجمع کردند.

يکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران ايران تاير به ايلنا گفت: مديران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و مواد اوليه توليد قصد دارد در چندين مرحله کارگران خود را اخراج کند که صبح امروز با اخراج ۸۰ کارگر روز مزدی، مرحله نخست اخراج کارگران آغاز شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او با بيان اينکه سوابق فعاليت بعضی از کارگران روزمردی بيکار شده به ۱۵ سال می‌رسد، اظهار کرد: در مجموع اين کارخانه بيش از هزار کارگر دارد که ۲۵۰ نفر رسمی و مابقی کارگران موقت و روز مزدی هستند که زير نظر يک شرکت پيمانکاری بنام «سامان دهان فروز» فعاليت می‌کنند.

به گفته اين کارگر، افراد حاضر در تجمع امروز از کارگران شيفت صبح کارخانه ايران تاير هستند که به حمايت از ۸۰ کارگر اخراجی دست از کار کشيده و با متوقف کردن توليد خواستار بازگشت بکار همکارانشان شده‌اند.

اين کارگر در ادامه اظهار داشت: کارگران نگران‌اند که روند اخراج کارگران ادامه پيدا کند و شاهد اخراج ساير کارگران قراردادی در هفته‌های آينده باشيم.

او درباره علت اخراج کارگران گفت: به گفته برخی همکارانش، مسئولان کارخانه ايران تاير با تبديل تاير نخی به تاير تمام سيمی قصد دارند با خريد ماشين الات پيشرفته، اين تجهيزات را جايگزين کارگران کارخانه کنند.

او در ادامه با اشاره به اينکه در حال حاضر بيش از ۱۰۰ نفر از کارگران ايران تاير در شرف بازنشستگی طبق قانون مشاغل سخت و زيان آور هستند، اظهار داشت: از دولت به ويژه سازمان تامين اجتماعی می‌خواهيم در روند بازنشستگی پيش از موعد اين کارگران تسريع کنند تا امنيت شغلی ۱۲۵۰ کارگر اين کارخانه به خطر نيافتد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016