چهارشنبه 2 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع کارگران پلی‌اکريل اصفهان در اعتراض به بازداشت ۶ تن از همکاران‌شان

۶ کارگر پلی اکريل اصفهان که توسط پليس امنيت شهرستان مبارکه احضار شده بودند، بعد از ظهر امروز پس از مراجعه به اين نهاد نظارتی، به دادستانی منتقل شده و قرار است امشب را در کلانتری ۱۱ مبارکه سپری کنند.

به گزارش ايلنا، همزمان با بازداشت موقت اين ۶ کارگر، جمعی از کارگران پلی‌اکريل (منابع کارگری حدود ۶۰۰ نفر تخمين زده‌اند)، عصر امروز در اعتراض به بازداشت موقت همکاران خود در محوطه کارخانه تجمع کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يکی از نمايندگان کارگران در تشريح دلايل تجمع کارگران گفت: کارگران پلی اکريل اصفهان عصر امروز (چهارشنبه ۲ بهمن ماه) در اعتراض به ادامه اجرای سياست کوچک سازی کارخانه و بازداشت موقت همکارانشان در محوطه کارخانه تجمع کردند.

وی ادامه داد: اعتراضات صنفی کارگران پلی اکريل اصفهان «خودجوش» است و قائم به فرد نيست تا با بازداشت افرادی تحت عنوان «رهبران معترضان»، خاتمه پيدا کند.

منابع کارگری گزارش می‌دهند ۶ کارگر پلی اکريل اصفهان که توسط پليس امنيت شهرستان مبارکه احضار شده بودند، بعد از ظهر امروز پس از مراجعه به اين نهاد نظارتی به دادستانی منتقل شده و قرار است امشب را در کلانتری ۱۱ مبارکه سپری کنند.

يکی از نمايندگان کارگران با اعلام اين خبر به ايلنا گفت: آقايان «صفايی»، «مسعود فتاحی»، «سيروس پيام منی»، «احمد صابری»، «عباس حقيقی» و «جواد لطفی» که روز گذشته از سوی پليس امنيت شهرستان مبارکه احضار شده بودند، امروز (چهارشنبه ۲ بهمن ماه) به اين نهاد نظارتی مراجعه کرده و از آنجا به دادستانی منتقل شدند.

وی ادامه داد: بعد از رسيدگی به پرونده اين افراد در دادستانی، آقای «باغستانی» دادستان شهرستان مبارکه به آن‌ها گفته است که امشب را در کلانتری ۱۱ مبارکه و «تحت نظر» سپری خواهند کرد تا رسيدگی قانونی به پرونده‌شان از فردا آغاز شود.

از علت بازداشت اين افراد هنوز اطلاعی در دست نيست اما گمان می‌رود بازداشت آن‌ها با تحصن کارگران پلی اکريل اصفهان در اعتراض به تعطيلی «اکريليک ۲» در تاريخ ۳۰ دی ماه مرتبط باشد.

گفتنی است آقايان لطفی، حقيقی و صابری پيش تر در تاريخ ۳۰ آبان ماه بازداشت شده بودند که پس از گذشت يک هفته آزاد شدند. بازداشت آنها با شروع دور دوم اعتراضات کارگران پلی اکريل اصفهان همزمان شده بود.

ايلنا پيش از ظهر امروز نامه‌‌‌ای از آقای لطفی، يکی از کارگران بازداشتی خطاب به حسن روحانی که اينک در سفر داووس به سر می‌برد منتشر کرده بود.

آقای لطفی، يکی از بازداشت‌شدگان امروز در نامه ای خطاب به رئيس جمهور از وی خواسته است تا صدای اعتراض کارگران پلی اکريل را بشنود و تاکيد کرده که کارگران پس از گذشت حدود سه ماه از اعتراضات صنفی، هنور تهديد می‌شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016