چهارشنبه 9 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار رادان: تهديدی متوجه تيم مذاکره‌کننده نيست

جانشين فرمانده نيروی انتظامی از استفاده از بالون در پايش مرز خبر داد.

به گزارش ايسنا، سردار احمدرضا رادان صبح امروز در حاشيه برنامه مديريت کيفيت و تعالی سازمانی ناجا، در مورد بکارگيری بالون در ناجا، گفت: پليس مجوز، بحث استفاده از بالون برای نظارت بر معابر و تحت پوشش قرار دادن آنها را اخذ کرده است.

وی با بيان اينکه اين بالون‌ها می‌توانند در ارتفاع بسيار زياد پرواز کرده و توانايی نصب دوربين بروی آنها وجود دارد، گفت: لازم نيست فردی در اين بالون‌ها مستقر شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جانشين فرمانده ناجا با بيان اينکه جنس اين بالون‌ها به گونه‌ای نيست که در تيراندازی‌ها دچار مشکل شود، گفت: اين بالون‌ها فعلا به صورت پايلوت در مرزها استفاده می‌شود، اما قابليت آن را دارد که در جاده‌ها و محل‌هايی که پليس می‌تواند آنها را مورد پوشش قرار دهد نيز، مورد استفاده قرار گيرد.

وی همچنين در پاسخ به سؤال ايسنا مبنی بر انتشار برخی شعرها که مضمونی در مورد تهديد تيم مذاکره‌کننده ژنو دارد، با بيان اينکه اين موضوع را مشاهده نکرده‌ام، گفت: هيچ تهديدی به سمت تيم مذاکره‌کننده نيست و هيچ دستگاه امنيتی اين مسئله را تائيد نکرده است، اما طبيعی است که اگر تهديدی در فضای مجازی و واقعی باشد، پليس قاطعانه با آن برخورد خواهد کرد.

رادان مجددا با بيان اينکه اين ايميل و اشعار را نديده‌ام، عنوان کرد: شايد اين اشعار برگرفته از هيجانات باشد، اما نکته‌ای که وجود دارد،‌ اين است که هيچ تهديدی متوجه تيم مذاکره‌کننده نيست.

وی همچنين در مورد استفاده از سلاح توسط افراد، گفت: استفاده‌کنندگان سلاح به دو دسته تقسيم می‌شوند که در دسته اول افرادی هستند که مجوز حمل و استفاده از سلاح را اخذ کرده‌اند و با تشخيص خود، از آن استفاده می‌کنند. اما لازم به ذکر است که ميزان استفاده از سلاح توسط افرادی که مجوز دارند، بسيار اندک است و اين افراد به درستی از سلاح استفاده می‌کنند،‌ اين در حاليست که دارندگان سلاح غيرمجاز در دو طيف تهيه سلاح قاچاق و استفاده از سلاح گرم، جرمشان مورد رسيدگی قرار می‌گيرد.

جانشين فرمانده ناجا با بيان اينکه کشفيات ميزان سلاح سرد در سال جاری رشد داشته است، تصريح کرد: تعداد سلاح شکاری مکشوفه بيشتر از سلاح جنگی بوده است و اين مسئله به دليل اشرافيت فرماندهی مرزبانی بوده است.

رادان همچنين در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر دير رسيدن پليس ۱۱۰ در محل حادثه نيز، گفت: در ابتدای راه‌اندازی پليس ۱۱۰، هر تلفنی به عنوان فوريت تلقی می‌شد، اما طبيعی است که با افزايش تلفن‌ها، به تشخيص اپراتور، برخی تماس‌ها با فوريت بيشتری رسيدگی می‌شود.

وی با بيان اينکه در حال حاضر ميانگين حضور پرسنل هفت دقيقه است، اظهار کرد: اما توجه داشته باشيد که پليس نيز همانند مردم عادی گرفتار معضلی به نام "ترافيک" می‌شود.

جانشين فرمانده ناجا همچنين در مورد بدهی پليس به شرکت نفت نيز گفت: استفاده ناجا از امکانات بر اساس مجوزهای رسمی دولت وقت صورت گرفته و ناجا بخشی از آن را نيز پرداخت کرده و برای پرداخت مابقی، با دولت جديد به توافق رسيده و در حال حل آن هستيم که اقدام ناجا بر اساس مجوز صادره انجام شده است.

به گزارش ايسنا، بر اساس گزارش تفريغ بودجه از سال ۹۱، ناجا ۱۸۵ ميليون دلار به شرکت نفت بدهی دارد.

رادان همچنين در مورد امکانات نامناسب پليس، گفت: يکی از برنامه‌های ناجا، خوشايندسازی رفتار برای مردم و پرسنل است که محورهای متعددی دارد اما توجه داشته باشيد که بودجه‌های ناجا محدود است و سعی داريم در يک برنامه مشخص، نسبت به نوسازی تجهيزات اقدام کنيم.

به گزارش ايسنا، جانشين فرمانده ناجا صبح امروز در برنامه مديريت کيفيت و تعالی سازمانی ناجا با بيان اينکه نيروی انتظامی افتخار دارد که در دو حوزه تامين امنيت و ارائه خدمات به مردم سروديس‌دهی کند، گفت: ناجا سالانه حدود ۳۰ ميليون خدمت به مردم ارائه می‌کند.

وی در توضيح نحوه اجرايی شدن طرح «مکنا»، گفت: زمانی که بحث ساماندهی پاسگاه و کلانتری‌ها در ناجا آغاز شد، آنقدر در مضيقه بوديم که نمی‌توانستيم به کيفيت بالا توجه کنيم، اما حرکت به سوی تعالی ناجا، امر ديگری را رقم زد؛ به گونه‌ای که در سال ۹۱ و در حالی که کمتر از يک سال از اجرای اين طرح می‌گذشت، ۳۱۰ کلانتری در استان‌های مختلف اعلام کردند که حاضر به اجرای طرح مکنا در کلانتری‌هايشان هستند.

رادان با بيان اينکه در بازرسی‌های سال ۹۳ ملاک اصلی بازرسی‌ها از فرماندهی‌های استان، تعيين ميزان کيفيت و تعالی است، افزود: مردم همواره از پليس توقعات به حقی دارد و سازمان بايد برای پاسخگويی به اين مطالبات، همواره پويا باشد.

جانشين فرمانده ناجا با بيان اينکه يکی از قوی‌ترين تيم‌های علمی، مسؤليت اجرايی شدن «مکنا» ‌را در دست گرفته است، اظهار کرد: مکنا در چهار مقوله دنبال می‌شود که علاوه بر اصلاح فرآيندهای کاری و عملياتی، خوشايندسازی رفتار و محيط نيز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بيان اينکه بايد پليس بهترين خدمات را به مردم ارائه کند، تاکيد کرد: ما نمی‌توانيم مردم را محکوم به دنبال کردن فرآيندهای قديمی کنيم و همواره بايد با رصد وضعيت و خواسته‌های جديد، فرآيندهای جديد را تعريف کنيم.

رادان با اشاره به بهسازی الگوی رفتاری ماموران، گفت: اگر محيط و فرآيندهای پليسی اصلاح شود، اما پرسنل رفتار مناسبی نداشته باشند، اين مسئله می‌تواند در بلند مدت حتی موجب احساس ناامنی شود و ما بايد پليس هوشمندی داشته باشيم که بداند در کجا بايد ماهر و کجا خادم مردم باشد.

جانشين فرمانده ناجا همچنين يکی از مولفه‌های ديگر طرح مکنا را خلاقيت و نوآوری عنوان و اظهار کرد: پليس از همه مديران و اساتيد دانشگاه که بتوانند ناجا را در پيمودن اين راه ياری دهند، درخواست کمک دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016