پنجشنبه 10 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رییس جمهوری ایران استعفای محمدعلی نجفی را پذیرفت

حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، استعفای محمدعلی نجفی از ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را پذیرفت و به او سمت مشاور رییس جمهوری و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت را محول کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


راديو فردا ـ گزارش روز پنج‌شنبه، ۱۰ بهمن خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، حاکی است که آقای روحانی در نامه‌ای به محمدعلی نجفی تاکید کرده که «اصرار» آقای نجفی و «حفظ سلامت جسمی» او منجر به چنین تصمیمی شده است.

محمدعلی نجفی در حالی از سازمان میراث فرهنگی می‌رود که خبرگزاری خانه ملت روز چهارشنبه گفت‌وگویی را با او منتشر کرد که در آن تاکید شده بود، گزارش‌ها درباره استعفای وی کذب است و این که همچنان به عنوان رییس این سازمان فعالیت خواهد کرد.

اما از سویی، دیگر مقامات دولت و چهره‌های نزدیک به آقای روحانی مانند محمود واعظی، وزیر ارتباطات، و مسعود سلطانی‌فر، عضو شورای شهر، بر گزارش‌ها درباره استعفای آقای نجفی از ریاست سازمان فرهنگی و گردشگری صحه می‌گذاشتند تا به ابهام مسئله افزوده شود.

در نامه حسن روحانی به محمدعلی نجفی نیز تصریح شده است که آقای نجفی از چند هفته پیش درخواست استعفا کرده بود، اما رییس جمهور ایران بر ادامه همکاری او پافشاری داشت.

در بخشی از این نامه آمده است: «علاقمند بودم که این همکاری همچنان ادامه داشته باشد و لذا علیرغم تقاضاهای مکرر شما در هفته‌های گذشته، بر ادامه همکاری پای فشردم، ولی در برابر اصرار جنابعالی و به دلیل حفظ سلامت جسمی شما، با درخواست استعفای‌تان موافقت می‌شود.»

در گزارش‌ رسانه‌های داخلی از جمله خبرگزاری میراث فرهنگی به ناراحتی‌های قلبی آقای نجفی اشاره شده و آن را دلیل استعفای او دانسته‌اند.

هنوز گزینه جایگزین او مشخص نیست، اما این رسانه‌ها از مسعود سلطانی‌فر و رضا صالحی امیری به عنوان رییس بعدی سازمان میراث فرهنگی نام برده‌اند، دو چهره‌ای که گزینه‌های حسن روحانی برای وزارت ورزش و جوانان بودند، اما نتوانستند از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرند.

محمدعلی نجفی نیز گزینه نخست آقای روحانی برای وزارت آموزش و پرورش بود که او هم با رای عدم اعتماد مجلس از رسیدن به سمت وزارت در دولت یازدهم بازماند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016